1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The girl does not have a mot…

"The girl does not have a mother."

Tłumaczenie:Dziewczyna nie ma matki.

March 7, 2014

5 komentarzy


neutrico

Osobiście słyszę tam raczej "just" a nie "does"


KafarPL

czemu dali "does" skoro już jest "not have"? to konieczne?


yuioyuio

Tak, ponieważ w pytaniach i przeczeniach, w których "to be" nie jest głównym czasownikiem dodajemy czasownik posiłkowy. W czasie Present Simple jest to "do", a ponieważ mamy tutaj 3.os l.poj. to dodajemy "s" i mamy "does" (dlatego jest "have" zamiast "has", bo "does" już przejęło to "s")


macius.pelka

powinno być dziewczyna nie ma mamy tak jest grzeczniej


Szmollka

Nie ma to nic wspólnego z grzecznością. "Matka" w sytuacjach oficjalniejszych lub pozbawionych emocjonalności, "mama" w prywatniejszych/bardziej emocjonalnych.

Nie wiemy, czy dziewczyna była z matką związana. Albo: być może słowa wypowiada policjant, piszący protokół. Czy coś w tym stylu. :)

Learn English in just 5 minutes a day. For free.