Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben sağda bir gemi görüyorum!"

Çeviri:I see a ship on the right!

4 yıl önce

18 Yorum


GokhanCK

See fiili -ing eki almayi sevmez dolayisiyla genis zaman ile ifade etmek dogru olacaktir. Buna ...want gibi fiillerde dahil. Biraz internette arastirirsaniz daha dogru bilgiye ulasirsiniz.kolay gelsin...

3 yıl önce

TheProStudent

Fiillerin hisleri olduğunu ilk kez duydum. Duyu fiillerinin -ing alması nadir bir durum değildir. See, smell, taste gibi duyu fiilleri -ing aldıklarında anlam değişir. Bu durumda "I am seeing a ship on the right!" cümlesinin çevirisi "Sağdaki bir gemiyle çıkıyorum!" olur.

3 yıl önce

GokhanCK

Fiillerin hisleri oldugunu nerden cikarttin? Seeing fiilinin cikmakla hic bor ilgisini ben bulamadim.sende boyle bir bilgi varsa paylamani rica edrim.bizde birseyler ogrenelim.see fiili ing alinca kuser demedim ki hisleri olsun :))

3 yıl önce

TheProStudent

Siz "sevmez" deyince dikkatimi çekti, yeni başlayanlara öyle anlatılır genelde. Bu tarz ayrıntılı bilgileri siz internette arıyorsunuz ama lise kitaplarından itibaren anlatılmaya başlar. Bu örnekleri dizi/film izledikçe çok görürsünüz. İnternette ilk şunu buldum: http://www.perfect-english-grammar.com/stative-verbs.html

3 yıl önce

TobySelton
TobySelton

Birisi hayrına 'on' 'by' 'for' 'at' gibi eklerin kullanımıyla ilgili biraz bilgi verebilir mi? Zamanla oturacaktır gerçi ve muhtemelen kalıplaşmış kullanımlar da olabilir ama ne yazarsam tutturamıyorum. Ve bu durum beni kahrediyor.

4 gün önce

TobySelton
TobySelton

Bir de bu the neden right'ın önünde. Ship'in önünde olması gerekmez mi?

4 gün önce

cerra89

Geniş zaman yerine şimdiki zaman daha uygun değil mi?

4 yıl önce

baki_karakus

şimdiki zamanı öğretmeden neden soruyorsunuz?

4 yıl önce

NstElf

bildiğim kadarı ile "see" kelimesini bazı durumlarda şimdiki zaman olarak ta geniş zaman olarak ta kullanabilirsin. "want" gibi.

4 yıl önce

burakbalcik

"A ship" yerine "one ship" neden kabul edilmedi. Sagda iki gemi goruyorum deseydi two demeyek miydik?

3 yıl önce

TheProStudent

Rapor edebilirsiniz, henüz eklememişler demek ki.

3 yıl önce

leila_fb

In the right niye kabul etmio on olmasa in olsa nolur ki

1 yıl önce

turan519109

On neden oluyor?? Lutfen biri cevaplasin

1 yıl önce

Atf684028

Çünkü on'suz olmaz. (Ve yeşil baykuş sigaraya başlar :D )

1 yıl önce

SeNa_34
SeNa_34

Ship yerine bot olmaz mıydı

7 ay önce

SeNa_34
SeNa_34

Yanlış yazmışım *boat

7 ay önce

-PJM-

"I see a ship on right" neden illa "the" getireceğiz?

2 ay önce

TobySelton
TobySelton

belirli bir gemiden bahsedildiği için the kullanmak zorundayız. Genel olarak gemilerden bahsedilseydi the kullanmazdık

4 gün önce