Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Yaz bitti."

Çeviri:Summer is over.

0
4 yıl önce

32 Yorum


sevdesuba

Gecmis zamanda fiile "-ed" getirerek kurdugumuz cumleye, neden present tensin yardimci fiili "-s" ekini getiriyoruz ki cumlede zaten fiil var

18
Cevap ver4 yıl önce

bretonica

aynı soruyu bende sormak istiyorum. summer finished dedim kabul etmedi. summer is over anlam bakımında yaz biter olmuyor mu ?

1
Cevap ver4 yıl önce

mstroublemaker

Bu bir kalip. Time is up vardir mesela. Zaman doldu zaman bitti anlaminda. Yine time is over da ayni. Bu bizim bazi usluplara benziyor. Anlam kaymasi gibi dusun. Yarin Ankara ya ucuyorum diyoruz mesela. Yarin ama simdiki zaman kipi?! Anlatabildim mi? Sorun yok ya?

15
Cevap ver2 yıl önce

Ersnbyrz

Yaz bitmiştir gibi algılarsanız sorun kalmıyor.Çünkü yaz şuan bitmiş de olabilir.Yaz bitmişti derken overed kullanabiliriz

0
Cevap ver3 ay önce

egeninefesi03

Game over oyun bitti demek. Game is over yazdığını hiç görmedim

12
Cevap ver2 yıl önce

sawashian
sawashian

Bütün bu sorulara neden biri cevap vermiyor???

6
Cevap ver3 yıl önce

emrekacar

Summer finished kabul etmedi, neden acaba?

3
Cevap ver3 yıl önce

soylugur

Zaman kavrami icin finish kullanilmaz. Summer is over veya time is up gibi...

4
Cevap ver3 yıl önce

RahenMivse

"The summer is finished" demiş olsaydın kabul ederdi.

1
Cevap ver3 yıl önce

MacitSerhat
MacitSerhat

Geçmiş zaman anlatılmadı neden soru soruyorlar

2
Cevap ver3 yıl önce

eelma
eelma

Aynen. Hiçbir yerde geçmiş zaman alıştırması yokken arada böyle tek tük çıkıyor nedense..

2
Cevap ver3 yıl önce

emigration_88

Neden is kullanıldı? Cümlede fiil var.

2
Cevap ver3 yıl önce

benimha

Summer is finished demis is neden ki

2
Cevap ver3 yıl önce

yok300465

Summer is end de olabilir neden kabul etmiyor

2
Cevap ver2 yıl önce

sawashian
sawashian

Indeed, summer is over :‘(

2
Cevap ver2 yıl önce

Godzilla90

Summer ended olmaz mı ? Summer has ended oluyormuş o zaman summer is ended da olamaz mı? Yaz yeni bitmedi belki neden has kullanılmış ya da yeni bittiğini nereden anlayıp has kullanmış

1
Cevap ver2 yıl önce

ysfldml

Summer is over de olabikir

1
Cevap ver2 yıl önce

HamiTTech

Yine yaz bitti... :D

1
Cevap ver1 yıl önce

AzizOCAKLI

End the summer neden olmadi?

0
Cevap ver3 yıl önce

soylugur

End the summer degil end of the summer denir onun anlamida yazin sonu demek oluyor. Yani bitmis anlami vermez

0
Cevap ver3 yıl önce

Makistan1

Bence the summer olacak

0
Cevap ver2 yıl önce

CemreGnbr

“the summer is done" kalibindaki yanlislik nedir acaba?

0
Cevap ver2 yıl önce

tugce786200

do yapmak anlamına gelir bu yüzden mantıklı olmaz. gone deseydin kabul ederdi.

0
Cevap ver11 ay önce

servetzcan1

Sanirim edilgen bir cümle oldugu icin "is finished" kullanilmis. Yani "bitirdi" degil, bitti, (bitirildi, tuketildi) anlaminda. I finished dersek bittim degil, bitirdim olur. I am finished ,ise 'bittim' olur._diye düşünüyorum..

0
Cevap ver2 yıl önce

esyavuz

summer has gone neden olmuyor

0
Cevap ver2 yıl önce

emreakpnar5

The summer is gone da kullanılabilir

0
Cevap ver2 yıl önce