A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nincs szappan."

Fordítás:There is no soap.

4 éve

13 hozzászólás


caravan11

Miért nem jó a 'there is not'?

4 éve

radnaitomi

Jó lenne, csak akkor kell utána az 'any'.

There is no soap = There isn't any soap.

Mert a 'no' = 'not any'.

4 éve

mate.komlos

Az "any" nem többesszámmal jár? Tehát az "any" esetében nem így lenne helyes: "there aren't any soaps" ? Tudtommal a some/any csak többesszámmal használható.

4 éve

radnaitomi

Félig jól tudod. Van olyan eset, amikor tényleg többes számmal járnak együtt. De nem mindig.

Az angolban a főnevek két nagy csoportra oszlanak: megszámlálható és megszámlálhatatlan. A megszámlálhatatlanoknak nincs többes számuk, és nem állhatnak határozatlan névelővel vagy számnévvel sem. (pl: milk - nincs olyan, hogy 'milks', vagy 'a milk' vagy 'two milks')

A 'some/any' így két különböző dolgot jelent: megszámlálható főnév esetén azt, hogy 'néhány'. Megszámlálhatatlan főnév esetén viszont azt, hogy 'egy kicsi'.

A megszámlálhatók természetesen többes számban állnak a some/any után.

De megszámlálhatatlan főnév nem tud többes számban állni, hiszen nincs neki olyan. :)

  • There are some books on the table = Van néhány könyv az asztalon.

  • There is some milk in the fridge = Van egy kis tej a hűtőben.

Az első esetben többes számban áll a megszámlálható 'book', és többes számú az ige is, és ilyenkor 'néhány'-t jelent.

A második esetben egyes számban áll a megszámlálhatatlan, az ige is egyes számú, és itt azt jelenti: 'egy kis/egy kevés/némi'

A 'soap' szó az angolban megszámlálhatatlan.

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/soap?q=soap

(Ezt a szótárban a 'mass noun' kifejezés jelzi.)

Így nem lehet soaps alakban, hiszen nincs neki. :)

Itt a releváns oldal az English Grammar in Use (Cambridge University Press) nyelvtankönyvből:

https://www.dropbox.com/s/qpqqyybepmz2beb/egiu68-count-uncount.jpg

(A some/any a 'C' pontban kerül szóba)

4 éve

ap888

Hatalmas köszönet a részletes magyarázatért. Így sok minden "helyre került" a fejemben.

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :)

4 éve

mate.komlos

Köszönöm, sajnos kiment a fejemből a "megszámlálhatatlan" dolog. Meg kapásból nekem a szappan darabra megy, tehát megszámlálhatónak tűnt. Benéztem :D

4 éve

MichalKiss

A not=nem, a no=nincs

3 éve

marko4412345

Mi vel targy akor miert nem az it is not verzio nincs szapan there is no ott nincs

3 éve

ZoltnFejes1

Nekem a there a problema. Miért is kell ebben a mondatban?

3 éve

radnaitomi

Mert a 'there is / there are' szerkezetet használja az angol arra, hogy 'valami van, létezik'.

https://www.dropbox.com/s/46dh21zly6pne96/egiu83-there-it.jpg?dl=0

3 éve

Mategm
Mategm

Nekem az jött logikánként, hogy: there is soap no Nem jó. A there is no soap, ez nekem ez: ez itt nem szappan. Ez akkor úgy lenne, hogy: there are no soap?

1 éve

istvantaka3

Hol van itt a helyhatàrozo?

1 éve