1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The boy sleeps."

"The boy sleeps."

Çeviri:Oğlan uyur.

March 8, 2014

36 Yorum


Aysenk

Eğer "oğlan uyur" cümlesini kabul ediyorsa, "erkek çocuk uyur" cümlesini de kabul etmeliydi.


Zembereck

ama oğlan deyince belirli bir özne olduğu anlaşılıyor erkek çocuk uyur dediğin zaman tüm erkek çocuklar kastediliyor olabilir yani belirsiz özne doğabilir... gibi geliyor bana bilenler açıklasın tabi ki :)


FatmaFiliz2

Ben boy yerine yanlislikla boys diye duydum


GlayGkpnar

bazen kelime sonlarınsa s takısı oluyor çoğul biz uyuruz dendiğinde we sleep ama birinden biri çoğulsa diğeine s takısı gelmiyor . yardımcı olabilirmisiniz


NurlanSadi

Oğlan uyur ne demek ya biri anlatsın şunu bu ne anlama geliyor hangi cümlelerde kullanılıyor


SuhaHasdemir

oğlan uyuyor olsaydi the boy sleeping olurmuydu


incikin_

"The boy is sleeping."
(= Oğlan uyuyor.)


MeryemErva1

"S" eki 3 tekil sahislarda kullaniliyordu degil mi ?


fatma128423

Sleeps deki s takısı çoğul deyilmi


KbraXenons

Geniş zaman yani present simple tenseden dolayı gelen bir ek. He, she, ıt ve tekil öznelerden sonra cümle geniş zaman ise fiilin sonuna -s gelir


SeeMeKing

ve oğlan uyur yazdım oğlan uyur olcak dedı the ıle baslıo bune lan bole


SonSovalye

ikisi de aynı şey erkek çocuk uyuru kabul etmeli


BlairA3

Boy yerine boys yazmiştim


Aktas_kun

Lütfen konuyu kirletmeyelim


iremdilrub

Erkek uyur olmaz mı ya?


Nursena_TOPAL

Aynen olması gerekiyor


OzkanIsmai

yumusak g si olmayanlar napsin


-Dr.Panda-

"Erkek çocuk uyur" olması gerekir."Çocuğu" olmamalı.Soru sıkıntılıdır


mahon669403

S takısı neden geldi


eyll_kara

İyi oku

  • the boy sleeps cümlemiz bu şimdi bak sleeps de "s" takısının olmasının sebebi boy erkek anlamına gelir yani orda he de kullanılabilir He ya da she vs it kullanılırsa "S" takısı alır ve bu onu çoğul yapar anlamına getirmez Yani bu yuzden sleep "s" takısı aldı yani burda eger boy un yerine woman ya da girl olsaydı ve bunlar yine he/she/it e girdiği icin zaten yine sleep "s" takısı alırdı ama çoğul yapmaz

Umarım yardımcı olabilmişimdir


mojdayn

Oğlanlar uyurlar neden olmuyor?


Aktas_kun

Dikket ettiyseniz the boy sleeps demiş.Boy=Oğlan(tekil).Boys=oğlanlar(çoğul)


Bar358972

Neden sleep değil de sleeps oldu


ELF254987

Nedediğinizi anlamadım


emirhan664891

erkek çoçuk uyur yazdım

erkek çocuğu uyur dedi bence her ikisi de kabul olmalı


eda._.

boy erkek demek değilmi bence kabul etmeliydi


umay610005

Erkek uyur olmaz erkek çoçuk olur veledlerle yetişkinler karıştırılmaz


Nursena_TOPAL

Boy erkek demek değil mi???


birol111376

Çocuk uyuyor yazdım yalış dedi. Peki "Çocuk uyuyor" ingilzce ne şekilde söyleniyor?


remAkkoyun1

Bazilarina cogul olarak s takısı geliyor. Bazi isim cumlelerindr ise aitlik bildirmek icin kullanılıyor. Fiil cümlelerin de ise olumlu ve 3 tekil sahis olunca s takisi geliyor anlamda bir degisiklik olmuyor


MEHMETEFES5

oğlan uyurlar olsa olurmu.


hale144018

Doğru sölediğim kelimelere yanlış diyo

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.