A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A citrom sárga."

Fordítás:A lemon is yellow.

0
4 éve

6 hozzászólás


GaborAttila

Miért "A" és miért nem "The" ?

10
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert az angol és magyar más szerkezetet használ, ha egy 'csoport' egy tagjáról általánosságban beszélünk.

Ha például azt akarjuk mondani, hogy 'a ló egy állat'. (Vagyis a ló, mint a lovak teljes csoportja általában).

Ilyenkor magyarban határozott névelőt használunk.

De az angol nem, ők ezt határozatlan névelővel mondják (vagy többes számban)

  • A horse is an animal = A ló egy állat.

Sajnos ebben a nyelvi helyzetben különbözik a magyar és az angol nyelv logikája.

Ugyanez van nyilván a fenti mondatban is, ahol a citrom nevű gyümölcsről mondjuk általában, hogy az sárga.

18
Válasz4 éve

GaborAttila

Köszönöm ez sokat segített mert értem is, hogy miért!

3
Válasz4 éve

radnaitomi

Szívesen! :) Örülök, ha segítettem!

1
Válasz4 éve

duodved

Biztos, hogy ez nem hiba? Miért kell az "A"? Nem úgy lenne helyes, hogy "Lemons are yellow"?

3
Válasz1 éve

Kun_E22

Nem is huppi lila vagy strandkorlátkék XD

1
Válasz10 hónapja