1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Herkes bu versiyonun sonuçla…

"Herkes bu versiyonun sonuçlarını beğendi."

Çeviri:Everybody liked the results of this version.

March 8, 2014

30 Yorum


a.ozkan

likes: beğenir(Geniş Z.), liked: beğendi(Geçmiş Z.) . Bu seçeneklerin ikisinin de doğru kabul edilmesinde bir hata yok mu acaba?


polivinil

Bir hatalı soru daha. Likes nasıl kabul edilir?


alialper

likes - liked ??? her ikisi de nasıl doğru olur


int5

bence artık bu karışıklığa bir sorun verin. madem o kadar iyi biliyorsunuz neden likes geçen bir cümlede beğendi kelimesi kullanılıyor. o zaman bu şekilde doğru oluyorsa neden diğer alıştırmalarda canımız gidiyor. bunu açıklayacak biri var mı acaba??


savasxxx

Benim de basima aynisi geldi. "Like" yazan bir yerde "begendi" dedim hataliymisim, uyaridaki cevap "begenir" idi.


AneurinEE

Why is "likes" an acceptable translation of "beğendi"?


orde90

for example you are shopping and your partner is asking you which of the clothes you like. you say 'i like the green one'. in turkish you can't say yeşil olanı seviyorum/beğeniyorum. you should say yeşil olanı sevdim/beğendim. if you use the present tense, it means you like something in general.


AneurinEE

Ah! Actually, I think I remember being told this for a sentence in the EN-->TK course (probably by you!).


azizoglu68

hem geçmiş zaman hem geniş zaman olmaz geniş olan kaldırılmalı


HSNEGL

GEÇMİŞ ZAMANDA NASIL LİKES OLUR


azizoglu68

yanllışşşşşşş


Bilginer78

Nobody answered this metter Nobody answers this metter ????


azizoglu68

biz yapınca yanlış diyor...


erdm.vrl

"everybody liked that this version's results" neden olmadı?


mehmetgurol1

hoslandi/hoslanir....!!! ???


Nurzgen

fiil begendi olduğuna göre cevap yanlış.


[aktif olmayan kullanıcı]

    Neden everyone olmaz


MminAtakan

    Burada" everyone likes this version's results " kullanabilir miydik ?


kedicim

    kimse cevap vermemiş birde ben sormayayım nasıl olur diye:)


CelalAyan

    ya çok bilmemekle beraber yukarda bir yabancı sormuş yine bizim yabancılara karşı bitmek bilmeyen hürmetimizi gösteren bir arkadaş bize değil ona cevap vermiş. Anladığım kadarıyla yabancı ya sen neden likes ı beğendi diye çevirdin diye soruyor cevaplayan diyor ki; bi mağazada alış veriş yaparken hangisini beğendiğin sorulduğunda i like green one diyorsun. ama türkçeye çevirirken bunu yeşil olanını beğenirim değil de beğendim diye çeviriyorsun ya bu şekilde genel kanı belirtme durumunda kullanman yanlış olmaz. Diğer arkadaşlar da onaylıyorsa bu konuda cevap olarak burada kalsın


nagikonukcu

    geçmiş zaman kipiyle kurulmuş bir cümleye doğru yanıt olarak geniş zaman kipiyle kurulmuş bir cümlenin de doğru yanıt olarak tanımlanmış olması yanlış değil mi?


kedicim

    tam bir yıl geçmiş yazalı yine yanlış cevabı aldım hala her şey aynı


mehmetceti13

    cevap hatalı, likes demiş beğendi olmaz o


kedicim

    1 yıl daha geçmiş etti 2 yıl


osmandede3

    Beğenme işlemi genellikle geçmişte başlanan ve uzun zamanlı bir davranıştır. Bu nedenle geniş zaman ve geçmiş zaman olarak kullanımında sorun yok. "Ben annemi beğenirim" dersen ben şu anda hala beğenmekte olduğunu ve bu beğenmenin geçmişteki bir zamandan itibaren olduğunu anlarım. Aynı şekilde "ben annemi beğendim" dersen geçmiş bir zamanda beğenmeye başladığını konuştuğun ana kadar da beğendiğini anlarım. Yani her ikisinde de hem genişlik hem geçmişlik var


OphliOnur

    Everybody liked thus version's result kabul edilmedi. Sizce neden?


melek718946

    Everyone liked the results of this problem neden olmadi


melek718946

    Ophli onur a sanirim cevap verebilirim. Cunku "s"ile yapilan tamlamalar insanlar icin kullaniliyor. Ornegin Ali nin annesi derken Ali s mother denilebilir . Oysa burada versiyonun sonucu derken of ile tamlama yapilir .

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.