1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Adtunk neked egy motort."

"Adtunk neked egy motort."

Fordítás:We gave you a motorcycle before.

March 8, 2014

22 hozzászólás

Népszerű hozzászólások szerint

Jpiroska

Eza fejezet elég hülyeség így ha nincs bent sosem a másik tagmondat. Így sosem fogja megérteni valaki a past perfectet. Aki meg értette, csak összezavarodik.

March 17, 2014

BLacee

Abszolút egyetértek! Mellesleg szerintem ebből a magyar mondatból nem derül ki, hogy Past perfect! Ezt simán lehet fordítani Present perfecttel. "We have given you a motorcycle." De még egyszerű múltat is lehet használni itt: "We gave you ...."

May 16, 2014

Markmanus

Miért van ott ,hogy "before" amikor a magyarba sehol se látom hogy lenne "elotte"? Mi elott adtunk egy motort? a mondat kimondása elott?

March 8, 2014

radnaitomi

A past perfect igeidőt (had + 3. alak), olyan esetben használjuk, amikor egy múltbeli esemény előtt történik valami más:

We had given you a motorcycle before you went to England.

Az előtt kapta a motort, mielőtt elment Angliába.

Persze a feladatban lévő mondat önmagában elég hülyeség, mert ha nincs a mondatban a másik múltbeli dolog, ami előtt történt ez, amiről beszélünk, akkor nincs is értelme a past perfectnek. Olyankor sima múlt kéne ott álljon.

March 10, 2014

Sjanko

Na, így fogunk becsavarodni... :-)

March 10, 2014

Jpiroska

Pontosan ezért nem értem, miért kell a before, mikor a mondatból nem derül ki.

March 17, 2014

Paperfox1

Szerintem a magyar fordításba azért teszik bele az előtte szót, hogy nyomatékosítsák, hogy milyen igeidőben kell fordítani. Ugyanis nem minden mondat past perfect. Néha random betesznek egyszerű jelent is.

April 8, 2014

Markmanus

áhá, köszönöm.

March 10, 2014

janos.csiz

Ennek a mondatnak szerintem a "we gave a motor to you" is jó fordítása lehet, mivel semmiből nem derül ki elő-, vagy utóidajűség...

March 20, 2014

Jpiroska

Szerintem meg pontosan, hogy neked van igazad. De mindegy.

March 21, 2014

szanyizoltan

Bike nem jó?

March 17, 2014

nagyenyed

most jelentettem, hogy fogadja el azt is

March 30, 2014

Sylvi52

Ha a fejezet cime a past perfect nyilvan azt kell hasznalni. Hogy mikor kell azt alkalmazni,azt szerintem hozza kell olvasni. A tobblet mondatreszekkel azonban probalnak utalni ra.

March 18, 2014

szanyizoltan

De van a fejezetben egyszerű múlt is!!!

March 19, 2014

pia876

Egy kicsit tudatosítani kell a fejekben, hogy miről szól ez a lecke (past pefect), és akkor könnyebb elfogadni, illetve ráérezni a "helyes" megoldásokra. Akár van a mondatban másik múltbeli dolog, akár nincs.

March 21, 2014

Simon_Zoltan

Helyenként csak az egyszerű múltat fogadja el.

June 17, 2014

FerencSzendrei

abszolút rosszul használja a program az "előtte", "addigra" "azelőtt" időhatározókat teljesen egyetértek a 'radnaitomi' hozzászólásával

March 22, 2014

BernadettH1

To you nem jo?

May 12, 2014

nagyenyed

give me, give you, give him, stb. a give után nem kell to

May 17, 2014

LaszloLugosi

Nem értem miért van a jó megoldások között Simple Past mikor Past Perfect a téma és el is várja sokszor a témához való igazodást.. Mivel a "before" nincs benne a magyar mondatban, így az nem tűnik jónak, de legalábbis félrevezető.

May 21, 2014

gyildiko

Konkrétan pl. én vagyok az aki nem ért az egészből semmit, soha nem tanultam, itt találkoztam vele először. Elő kell vennem valami anyagot, amiben példák is vannak részletesen.

June 1, 2014

Agave20

Ez a fejezet számomra megoldhatatlan. Például ezt a feladatot nekem még sem 1 sem 2 megoldással nem fogadta el. Emiatt a fejezet miatt fogom abbahagyni a duolingot, pedig eddig szerettem.

July 10, 2014
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.