"Adtunk neked egy motort."

Fordítás:We gave you a motorcycle before.

4 éve

22 hozzászólás


Jpiroska

Eza fejezet elég hülyeség így ha nincs bent sosem a másik tagmondat. Így sosem fogja megérteni valaki a past perfectet. Aki meg értette, csak összezavarodik.

4 éve

BLacee
BLacee

Abszolút egyetértek! Mellesleg szerintem ebből a magyar mondatból nem derül ki, hogy Past perfect! Ezt simán lehet fordítani Present perfecttel. "We have given you a motorcycle." De még egyszerű múltat is lehet használni itt: "We gave you ...."

4 éve

Markmanus

Miért van ott ,hogy "before" amikor a magyarba sehol se látom hogy lenne "elotte"? Mi elott adtunk egy motort? a mondat kimondása elott?

4 éve

radnaitomi

A past perfect igeidőt (had + 3. alak), olyan esetben használjuk, amikor egy múltbeli esemény előtt történik valami más:

We had given you a motorcycle before you went to England.

Az előtt kapta a motort, mielőtt elment Angliába.

Persze a feladatban lévő mondat önmagában elég hülyeség, mert ha nincs a mondatban a másik múltbeli dolog, ami előtt történt ez, amiről beszélünk, akkor nincs is értelme a past perfectnek. Olyankor sima múlt kéne ott álljon.

4 éve

Sjanko
Sjanko

Na, így fogunk becsavarodni... :-)

4 éve

Jpiroska

Pontosan ezért nem értem, miért kell a before, mikor a mondatból nem derül ki.

4 éve

Paperfox1
Paperfox1

Szerintem a magyar fordításba azért teszik bele az előtte szót, hogy nyomatékosítsák, hogy milyen igeidőben kell fordítani. Ugyanis nem minden mondat past perfect. Néha random betesznek egyszerű jelent is.

4 éve

Markmanus

áhá, köszönöm.

4 éve

janos.csiz

Ennek a mondatnak szerintem a "we gave a motor to you" is jó fordítása lehet, mivel semmiből nem derül ki elő-, vagy utóidajűség...

4 éve

Jpiroska

Szerintem meg pontosan, hogy neked van igazad. De mindegy.

4 éve

szanyizoltan

Bike nem jó?

4 éve

nagyenyed

most jelentettem, hogy fogadja el azt is

4 éve

Sylvi52

Ha a fejezet cime a past perfect nyilvan azt kell hasznalni. Hogy mikor kell azt alkalmazni,azt szerintem hozza kell olvasni. A tobblet mondatreszekkel azonban probalnak utalni ra.

4 éve

szanyizoltan

De van a fejezetben egyszerű múlt is!!!

4 éve

pia876

Egy kicsit tudatosítani kell a fejekben, hogy miről szól ez a lecke (past pefect), és akkor könnyebb elfogadni, illetve ráérezni a "helyes" megoldásokra. Akár van a mondatban másik múltbeli dolog, akár nincs.

4 éve

Simon_Zoltan

Helyenként csak az egyszerű múltat fogadja el.

4 éve

FerencSzendrei

abszolút rosszul használja a program az "előtte", "addigra" "azelőtt" időhatározókat teljesen egyetértek a 'radnaitomi' hozzászólásával

4 éve

BernadettH1

To you nem jo?

4 éve

nagyenyed

give me, give you, give him, stb. a give után nem kell to

4 éve

LaszloLugosi

Nem értem miért van a jó megoldások között Simple Past mikor Past Perfect a téma és el is várja sokszor a témához való igazodást.. Mivel a "before" nincs benne a magyar mondatban, így az nem tűnik jónak, de legalábbis félrevezető.

4 éve

gyildiko

Konkrétan pl. én vagyok az aki nem ért az egészből semmit, soha nem tanultam, itt találkoztam vele először. Elő kell vennem valami anyagot, amiben példák is vannak részletesen.

4 éve

Agave20

Ez a fejezet számomra megoldhatatlan. Például ezt a feladatot nekem még sem 1 sem 2 megoldással nem fogadta el. Emiatt a fejezet miatt fogom abbahagyni a duolingot, pedig eddig szerettem.

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.