A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A sziget mindig ott van."

Fordítás:The island is always there.

0
4 éve

12 hozzászólás


AndreaGido

Az ugy nem jo, hogy "the island always is there"?

1
Válasz3 éve

radnaitomi

Nem, mert az 'always' (és az ehhez hasonló határozók) helye kötött. Például amikor a mondatban csak egy létige van (mint ebben is), akkor mindig a létige után kell álljon.

1
Válasz2 éve

evacska

the island is ever there. ez miért nem jó?

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert az 'ever'-t nem használják így, csak negatív értelmű vagy kérdő mondatokban fordul elő.

  • Nothing ever happens here.

  • Don't you ever get tired?

5
Válasz4 éve

evacska

Köszönöm a segítséget! :-) Ezek azok a dolgok, amiket a szótárakban nem írnak le.

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Szívesen!

De amúgy egy jobb szótár bizony leírja ezt! :)

Itt rögtön az első jelentésnél ott áll, hogy '[USUALLY WITH NEGATIVE OR IN QUESTIONS]'

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/ever?q=ever

5
Válasz4 éve

Battle9

Az always nem jo a vegere? The island is there, always.

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert (többek között) az 'always' (és a többi gyakoriságot kifejező határozó is) az ige mellé kell kerüljön a mondat közepén.

Itt a releváns oldal az English Grammar in Use-ból (Oxford University Press):

https://www.dropbox.com/s/h6u94vyb6vxtaos/egiu-109-always.pdf?dl=0

2
Válasz3 éve

medina0307

Én is így írtam, valaki segítsen, miért nem tehetem a végére?

0
Válasz3 éve

AnikoDibaczi

Az nem jó, hogy :the island always is there.

0
Válasz2 éve

radnaitomi

Nem, mert az 'always' (és az ehhez hasonló határozók) helye kötött. Például amikor a mondatban csak egy létige van (mint ebben is), akkor mindig a létige után kell álljon.

1
Válasz2 éve

AnikoDibaczi

Köszönöm a választ.

0
Válasz1 éve