"Zijn jullie alleen gegaan?"

Vertaling:Did you go by yourselves?

1 jaar gelden

9 opmerkingen


aidd90

Waarom is...did you going by yourselves ........fout

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

"Going" wordt alleen gebruikt in "progressive tense" in het engels. Er is geen vergelijkbare tijd voor in nederlandse grammatica, maar de "progressive tense" duidt een aktie aan terwijl het gebeurd. Bv.: I am going, you are going, he/she/it is going, we are going, they are going. Hetzelfde gebeurd met andere werkwoorden: I am walking, you are eating, he/she/it is doing, we are having, they are sitting. In nederlands wordt dit aangeduid met "aan het." Bv.: Ik ben aan het lopen, Jij bent aan het eten, Hij/Zij/Het is aan het doen, Zij zijn aan het zitten. Als een zin begint met "Did" (verwijst naar een vraag en is in de verleden tijd) dan gebruik je de gebiedende wijs vorm van het werkwoord. Bv: Did you go?, Did he/she/it go?, Did they go? Andere voorbeelden: Did you walk?, Did we ask?, Did they talk?, Did he/she/it eat? Je zegt dus niet: Did you walking?, Did we asking?, Did they talking?, Did he/she/it eating?

1 jaar gelden

Legrelle.121

Weer eens heel duidelijk uitgelegd. Bedankt hiervoor Dutchesse 722

3 maanden geleden

jako101173

Ik spreek in "have you go alone" bij "zijn jullie alleen gegaan" dit wordt goed geteld klopt dat?

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Nee, "Have you GO alone" zou niet goed geteld moeten worden, maar wel "Have you GONE alone." Ik moet er wel bij zeggen dat in het Engels gebruikt men de onvoltooid verleden tijd in een vraag (Did you go...?) vaker dan de voltooid tegenwoordige tijd (Have you gone...?). Bv als we in het nederlands vragen "Ben je naar de supermarkt geweest?" in het Engels wordt dat meestal gezegd als "Did you go to the supermarket?" ipv "Have you gone to the supermarket?"

1 jaar gelden

jako101173

Dank je wel, volgende keer beter naar de uitspraak kijken. Ik zag ook als het al goed zou zijn het "gone" moest zijn.

1 jaar gelden

Gudrun298448

Dank je voor de uitleg

1 jaar gelden

AlbertDrempt1950

Is, Are you going by yourselves ook goed?

8 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod

Are you going = gaan jullie

8 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.