"Jestem dziewczynką."

Tłumaczenie:I am a girl.

March 9, 2014

10 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


Florian1121

Girl to znaczy dziewczyna i dziewczynka


machowska_b

Dlaczego tu jest a girl a wczesniej przed boys nie bylo a?


LRobak

Ponieważ w liczbie mnogiej nie stosuje się "a" ani "an".


misiukuku

to jest mega easy


GabrielaU212

Nie rozumiem napisałam dobrze a zalicza mi że źle


DorotaJarosz

My tym bardziej nie rozumiemy, bo nie mamy pojęcia, co napisałaś.

Zauważ, że jestem wymaga narzędnika, czyli musi być dziewczynką, a nie dziewczynka.


Natusia125

A gdzie piszemy "a" i po co nam jest???


Hania285597

I am a girl jest dobrze


DorotaJarosz

Z naszych "Wskazówek" do pierwszego tematu:

Przedimek nieokreślony "a/an"

Przedimek nieokreślony "a" lub "an" występuje przed rzeczownikiem policzalnym w liczbie pojedynczej. Zastosowanie przedimka "a/an" oznacza między innymi, że:

  • chodzi o dowolny, ale pojedynczy egzemplarz czegoś;
  • chodzi o dokładnie jeden egzemplarz czegoś;
  • chodzi nie o konkretną osobę czy przedmiot, lecz traktuje się go jako reprezentanta pewnej grupy osób lub przedmiotów;
  • mamy na myśli każdego przedstawiciela danego rodzaju przedmiotów czy osób.

Przy tłumaczeniu z j. angielskiego zwykle przedimek "a/an" należy pominąć. Czasem można go zastąpić słowem "jakiś", a czasem liczebnikiem "jeden".

Przedimka "a/an" używa się przed rzeczownikami wymienionymi po raz pierwszy w dłuższej wypowiedzi. Ale kiedy w następnym zdaniu mamy na myśli ten sam przedmiot, poprzedzimy go już przedimkiem określonym "the".

  • Przedimek "a" jest używany gdy następnym wymawianym dźwiękiem jest spółgłoska.
  • Przedimek "an" - gdy następna jest samogłoska.

Należy zwrócić uwagę, że chodzi o wymowę. Wątpliwości powodują np. niektóre słowa zaczynające się na litery "h" lub "u".

a boy - chłopiec
an apple - jabłko
a university - uniwersytet (wymowa zaczyna się od spółgłoski)
an umbrella - parasol (wymowa zaczyna się od samogłoski)
a horse - koń (wymowa zaczyna się od spółgłoski)
an hour - godzina (wymowa zaczyna się od samogłoski)

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.