1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He returns tomorrow."

"He returns tomorrow."

Çeviri:O yarın geri dönecek.

March 9, 2014

55 Yorum


Turker90

Burada niye gelecek zamanla çevirilmiş? Oysa ne will ne de going to var. Sırf yarın sözü yüzünden gelecek zamanla çevrilmemeli.


Tam35rdem

Bazı cümlelerin anlamları aynı kapıya çıkar. Yarın döner dediğinde yarın dönecek olduğunu anlarsın zaten. Kalıplara sıkışmayın rahat olun diye alternatif çeviriyi yazmışlar. Kadir kıymet bilin azcık.


Filiz989052

Sen bilmediğin bir dilin kendi diline uyarlanışını değil kendi diline çevrilişini öğrenmezsen zaten hiç öğrenemezsin. Bence haklı bi uyarıda bulunulmuş. Bu kadir kıymetbilmemek değil fazla önemsenip irdelendiğine işaret eder ayrıca.


BilalAkyazi

Kesinlikle abicim. Merak ettim bakim dedim yorumlara. Ooohoo sızlanan çok.


Sahbaz42

Emin değilim ama yarın vad orda. Gelecekten bahseden bi zarf var. Saniyorum ki sebebj o


ofy54

I think so...


menderesfazli

bazen sacmaliyorlar


H.Durmaz

İngilizce anlatıyor, orda anlatıldığını anlasam zaten, burda ne işim var


AhmetBztprk

"Geniş zaman" dersi altında geçtiği için "döner" olmalı. Türkçe'deki "Yarın döner. Merak etme." gibi bir örnekle daha anlaşılır olur sanırım.


EnesGne1

o yarın dönecek neden olmuyo :(


BARIS_KARAMAN

Doğru. Problem bildirerek bizden sonrakilere yardımcı olalım. Sistem bizim katkılarımızla şekil alıyor.


Filiz989052

Oluyor ama İngilizce-Türkçe fiilkipleri aynı kullanım özellikleri gösyermiyor. Türkçede gelecek zaman şimdiki zamanı da ifade edebilirken İngilizcefe her zaman belli bir yerde kullanılabilir.


qwertyali

yarın dönecek demek own ile saglanıyor bu geri dönecek diyor dogrusu bu sanırım.


fkm05

olmasi gerekirdi. diger pek cok alistirma gibi robotik kurbani.


menderesfazli

bir the koymadim diye dersi tekrarlatiyor ama genis zamanı gelecek zaman yapıyor


salmankas

Döner olmalıydı dimi


mizinamo

Ben döner yazınca kabul edildi.


tahahoca

Burada will kullanilmali degilmiydi


yiit691840

Hayat fani ölüm ani bir de kabul etsen ne olur yani


sawashian

“He returns“ “O döner“ “tomorrow“ “yarın“ burada gelecek zaman nerede?


MertAkarsu2

yarin ne demek :)


ozeroztas

Gelecek zaman yardımcı fiili olmadığı olmadığı için geniş zamanda döner olması gerekir. Çeviri de hata var.


Huseyin_Erdogan

Kışta yi kabul etmez ecek acak kullanir :)))


farhad7619

Ben "o yarin gelir" yazdim doğruladi ve alternatif olarak "o yarin gelecek" de ekledi ikinci defa "o yarin gelecek" yazdim yanliş cevap dedi


fatmaunver88-

Bir program dahilinde yapilacak seyler de present tense gecmis zaman anlaminda kullanilabiliyor ornegin my train leaves at 09.00


jkk1907

Genis zamanda futute tense kullaniyor ceviri hatali


Sinaism

Ya arkadaslar devam diyemşyorum neden


derya675868

O yarin doneri kabul etmesi lazimdi ahhh dualingo:)


BeyzaPinar

s takısı geniş zamanda gelir geleceğe dair bir ek yok


gomezempathy

Bu yanlış.Doğru cümlenin içinde will olması lazım


ahibas

O geri donecek yarin niye kabul edilmedi acaba


merDak

Tam anlamiyla 'O yarın döner' degil mi yahu?


Adminofworld
<h1>Bence will kullanilmaliydi</h1>

gavurca_talebesi

Peki kesinlik anlamında o yarın döner diyecek olursak nasıl söyleyeceğiz? Geniş zaman ve kesinlik anlamının bir farkı var mı söylemde?


CorneliusL20

Burda genel de butun cevirileri " yapar, eder, yer" diye cevirince uygulama, donecek cevirisini garipsedim. Doner olmaliydi bence. Sonucta ayni hesaba cikiyor, ama uygulama icinde tutarsiz ceviriler var.


CUMHURADIR

O yarın geri döner O yarın geri dönecek


nupeldamutlu

Hayır ama bence burda gelecek zaman yapısı kullanılmalıdır. Bir de nedense çalışmaların bütün hepsi geniş zaman


Straw_Berryy

"Döner" olması gerekmiyor mu?


Yiit465706

O bugün tekrarlıyacak neden olmuyor!!!!!!!!!!!!!!!!!


Okan1461

O yarın geliyor dedim burda açıkça görüldüğü gibi returns gelmek anlamında da kullanılabilir.

Örnek:

O yarın askerden geliyor.Dönüyor geliyor aynı kapıya çıkar.


zgr5248

Gidenler dönmüyor geri


gul759086

Yalnış burda gelecek zaman yok ki


Mert326953

Will veya going kullanılması gerekiyordu


Zeynep165163

O yarın gelmeli olmalıydı


dtQA0

gelecek zamanla ne alaka ya


enay961978

O yarın döner olmalı.


arf957392

Geniş zaman olup neden" döner " kullanılmıyor


mizinamo

Doğru. "return = come back / go back / give back".

"Return" olsa, "back" gerekmez. ("return back" tuhaf.)


Nazonaz2006

-cek eki var.Oysa bu geniş zaman değil mi? Biri bana anlatabilir mi?


lale666008

Kulübüme katılabiilirsiniz kodu=E6SWAG

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.