A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A fiam újságíró."

Fordítás:My son is a journalist.

0
4 éve

3 hozzászólás


Tompi76

My son is journalist. Foglalkozás megjelölésénél ugyanis sosem tesznek határozatlan névelőt.

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Épp ellenkezőleg. A foglalkozások megjelölésénél kiteszik a határozatlan névelőt.

A pontos szabály, hogy angolban a megszámlálható főnevek egyes számban nem állhatnak névelő (vagy valami más determiner) nélkül. Vagyis nincs olyan, hogy 'It is cat', csak olyan, hogy 'it is a cat.' Ez annyira kötelező szabály, hogy még a foglalkozás megjelelölésénél is kint van. (Annak ellenére, hogy más nyelvekben sokszor ott épp nincs, ahogy pl magyarban sem tesszük ki, és az angollal sokkal közelebbi rokonságban álló franciában sem teszik ki.)

https://learnenglish.britishcouncil.org/en/grammar-reference/articles-1

http://www.edufind.com/english/grammar/indefinite_article.php

4
Válasz4 éve

Ademaro
Ademaro

Ezt hol olvastad?

0
Válasz4 éve