1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Adam bir domates yer."

"Adam bir domates yer."

Çeviri:The man eats a tomato.

March 9, 2014

34 Yorum


zeynep_5

Neden eat değilde eats kullanılıyor ?


aoskdaosdkoas

adam 3. tekil şahısı olduğu için fiilin sonuna -s eki geliyor.


zeynu

Analadim tesekkur


EnesEren2

He she it te s takısı gelir fiillere


sla.sdxf

-s takısının gelebilmesi için: 1)3. Sahıs olmalı 2) tekil olmalı 3) geniş zaman Ve sonuç olarak cümle hepsini karşıladığı için -s takısı gelmiş


NaciyeByke

3.tekil şahıs olduğu için


zeynu

Cevap bekliyorum


Violet232163

Çünkü 3cü şahslarda yani kadın erkek yada cansız nesneler oldukda "s" artırılır bu tür cünlelerin suallerinde ise "s" atılır


asli330923

cunki adam ben olsaydi eat olurdu canım


Yamur201533

DUOLİNGO uygulaması çok güzel diyenler ????


Zeynepnur298577

Bencede çok güzel bir uygulama DUOLİNGO:)


tayfuncelik

3 üncü tekil şahıs felan ne demek oluyor onlar


Selcen_Ozturk
  • 1inci tekil şahıs: ben
  • 2nci tekil şahıs: sen
  • 3üncü tekil şahıs: o ( ya da ahmet mehmet ayşe annem babam, yani o anda konuşanlardan olmayan herhangi birisi)
  • 1inci çoğul: biz
  • 2nci çoğul: siz
  • 3üncü çoğul: onlar

Ali837657

Peki 2. Tekil Şahısta da s takısı gelicek mi örnek ( eats)


AlpOlcayMi

domato yu kabul etti


MerveYAVUZ0303

he eat a tomato 7 ye geçtim ne dion bana??


kurtkaan

a man eats tomato yazdım olmadı sanırım hata var olmadııııı


MerdanErdogan

Man yerine guy sözcüğünü kullandım. İkisi de birbiriyle eş anlamlı (sinonim) sözcükler. Buna rağmen cümlem hatalı kabul edildi.


Zeynep0202

Bizimkiler 100 tane yer şu işe bak..


Nanabe210943

Az önce kadınlar şarap içer sordu - s takısı kullandım yanlış dedi şimdi kullanmadım yanlış dedi neden olduğunu açıklayabilirmisiniz?


hatice684284

Neden "an tomato" değil de "a tomato"?


ninaintheocean

çünkü tomato nun ilk kelimesi sessiz harf. an başında sesli harf bulunanlarda kullanılıyor. mesela an orange, an apple, a ise a tomato, a strawberry gibi


deniz565902

Hep hata yapıyorum


OnurOZTURK

Arkadaşlar bir (a) demek ama kullanilmiyor yardimci olurmusunuz


mehmetriza8

The man eats tomato. Şuni yaziram yanliş yazir neden?


Busenur96
  1. Tekil şahıs olduğu için

NisaSimsek2

Eat yazdım eats mış hem bir canım kalmıştı


Yunusemre161659

Çeşge sınırsız can ücretsiz olsaydı


Nursinsncr

Off tamda sonlarda canlarım bitiyor yaa


mervling_

Adam kısmını özel isim zannettim ya bu ne böyle


ninaintheocean

daha öncesinde the man eats demiştim ve kabul etmemişti. şimdi yanlış olmasın diye the man eat yazdım bu sefer geçenki yanlışımı doğru gösteriyor. şaka mı bu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.