"Gazete rengarenk."

Çeviri:The newspaper is colorful.

March 9, 2014

16 Yorum

Konu önem sırasına göre

kenan187097

Başta "A" yazmayınca hata dedi, neden?

November 11, 2015

Ahmetbabo4

E banada bence ekede bqkiyo

July 5, 2019

b-kanmaz

is kullanmazsak ne olur

March 10, 2015

HakanKele8

verdigi ornekte -dir ifadesi yok diye is koymadik yanlis veriyor.. madem is istiyor o zaman veriye -dir ifadesini ekleyin

July 23, 2017

ArshadMuha2

The newspaper colourful kabul etmedi

November 2, 2017

incikin_

"Gazete rengarenk." The newspaper is colorful.

Bu durumda cümle yüklemsiz kalacağından dilbilgisi hatası yapmış oluruz.

Biraz açıklayacak olursak:

İngilizcede yüklemsiz bir cümle düşünemeyiz. Oysa bu cümleye baktığımızda herhangi bir fiil/eylem göremiyoruz:

The newspaper: Gazete (isim)
Colorful: Rengarenk (sıfat)

Bu gibi "gitmek, okumak" vs. fiil barındırmayan cümlelere isim cümlesi diyoruz. Örneğin:

I am honest. (= Ben dürüstüm.)
He is not here. (= O burada değil.)
They are crazy. (= Onlar çılgındırlar. / Onlar çılgın.)
We are not busy. (= Biz meşgul değiliz.)

İsim cümlelerinde bu fiil eksikliğini kapatmak için "be" (yani olmak) fiili kullanılıyor. "Be" fiili de özneye göre değişiyor.
Burada öznemiz "The newspaper" olduğundan, cümlemiz "The newspaper is colorful."

November 2, 2017

bingl18

Cok cok aciklayici tesekkurler vakit ayirdiginiz icin

January 21, 2018

Cavid.Azimov

pink elephants-te is neden yok? bunda is var? tesekkurler simdiden

June 11, 2019

AyeglYaln6

Neden are değilde is :( karıştırıyorum biri anlatabilirmi

January 22, 2018

Azersahin

Are çoğulda kullanılır is tekilde

August 9, 2019

beyza674512

doğru yazdım ama hata dedi neden

January 3, 2018

Aysen697505

Benim yazdigim cevap gecerli olmaliydi

January 25, 2019

Aysen697505

Benim şiklarimda A yoktu The vardi.

January 25, 2019

havin674430

Neden is gerekli

February 1, 2019

Cem367483

neden is de are değil karıştırıyorum

June 12, 2019

BerkKurun

newspaper=gazete is, tekiller için, are çoğullar için kullanılıyor. "you" nun hikayesi işe başka, are kullan

September 27, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.