1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "His cats drink water."

"His cats drink water."

Fordítás:A macskái vizet isznak.

March 9, 2014

6 hozzászólás


AdamLorinc3

Nem lehet érteni rendesen az első szót.

March 19, 2014

kviktoria

Most ezzel magam ellen vagyok de, Azt irtam a macskaid vizet isznak, elfogadta, de kijavitotta h macskai. Szerintem nem mindegy hogy E/2 vagy E/3.

July 24, 2014

burgumburg

Igazad van,WinNyback,én sem értettem.

October 3, 2014

Kepikati

Ezt írtam: Macskái vizet isznak. Nem fogadta el, mert ezt kellett volna írni: A macskái vizet isznak. Itt mi utal a határozott névelőre?

March 9, 2014

radnaitomi

Angolban a névelő és a birtokos ugyanabban a nyelvtani pozícióban (determiner) áll. És egyszerre csak egy állhat ott, vagyis 'Az ő macskái' simán 'His cats' lesz. Visszafele fordításnál pedig azért kell mindenképp bele magyarul a határozott névelő, mert a 'his' az angolban rögtön határozottá is tesz egy főnevet.

(Ahogy az 'some cats'-hez képet a 'the cats' határozottabb, ugyanígy a 'his cats' is konkretizálja a macskák csoportját, hiszen azok az 'övéi', szemben a sima 'macskák'-kal, ami általnosságban lenne akármilyen macska)

March 10, 2014

nonkaka

A névelő mindig kell

February 24, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.