1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Biz elmayı yiyoruz."

"Biz elmayı yiyoruz."

Çeviri:Wir essen den Apfel.

March 8, 2017

5 Yorum


Filizlingo

Klavye yüzünden takılı kalıp canlarımın bitmesi, duolingodaki en sinir bozucu şey olabilir


GamzeGezmi1

der değil mi bu den yerine?


mizinamo

Değil.

i-hali için, eril kelimeler için den gerekiyor.

der Apfel = elma (cümlenin öznesi için vb)

den Apfel = elmayı


Zmra642736

Eril değil ki nötr yani das apfel olması gerekez mi


kevsersarac

Meyveler die artikeli alır. Apfel kelimesi istisnadır, Der artikeli alır. Bu yüzden akkusativ halde der, "den" (-i eki) artikeline dönüşür. Diğer artikeller (die, das, plural die) değişmez. Türkçedeki gibi canlı cansız olarak düşünmeyin. Cansız nesnelere de ne yazık ki eril-dişil cinsiyet atamış canım Almanlar.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.