Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Macie zegarek?"

Tłumaczenie:Do you have a watch?

1 rok temu

2 komentarze


chomaniuk

Skoro macie zegarek, to powinna być^ liczba mnoga. Are you

1 rok temu

Emwue
Emwue

Koniugacja czasownika 'to do' w czasie Present Simple wygląda:

  • 'I do' – „Ja robię”
  • 'You do' – „Ty robisz”
  • 'He/She/It does' – „On/Ona/Ono robi”
  • 'We do' – „My robimy”
  • 'You do' – „Wy robicie”
  • 'They do' – „Oni/One robią”

Oprócz znaczenia „robić”(itd.), czasownik 'to do' jest również używany jako czasownik pomocniczy przy tworzeniu pytań w czasie Present Simple, i właśnie taką rolę on tu pełni – 'Are you', mogłoby być tylko, gdybyś 1)używał czasownika 'to be' w Present Simple(np. "Are you blind?' = „Jesteś ślepy?” lub „Jesteście ślepi?”) lub 2)gdyby był to inny czas, który używa czasownika 'to be' w pomocniczej roli(np. „Are you going? = „Idziesz?” lub „Idziecie?”).

1 rok temu