1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Who has a question?"

"Who has a question?"

Tłumaczenie:Kto ma pytanie?

March 9, 2014

11 komentarzy


basia885

Lepsza jest opcja "Kto ma jakieś pytanie?"


kulasz

możę jestem tępy ale nie mogę znaleść 3 osoby w tym zdaniu proszę o odpowiedz


MateuszDob

Czy chodzi o to, dlaczego "has"? Who - jest zaimkiem osobowym, i działa jak 3 os. liczby pojedynczej. Po polsku jest tak samo: "kto" funkcjonuje jako 3 os. liczby pojedynczej.


Jablon

"kto" czyli trzecia osoba np."kto"odp."on"


p.meg

"Kto": "Ja", "ty", "oni"... - odpowiedzi jest mnóstwo a nie tylko "on"


bat400870

Masz rację ale budujesz zdanie tak jakby who znaczyło on czy ona i używasz wówczas czasowników z końcówką s w czasie present simple


kichas

a tam zaraz tępy, a może czasem zmęczony ? on/ ona/ono. wydaje mi się ,że jest to pytanie ogólne, które dotyczy też wielu osób o ile zainteresowany chce odpowiedzieć na nie całej rzeszy, grupie itp.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.