1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sandviçleri yap."

"Sandviçleri yap."

Çeviri:Make the sandwiches.

March 9, 2014

42 Yorum


d4rkplace

The insani cildirtiyor ;)


Xnar

the sandwich = sandviçi > the harfitarifi -i yönelme hal ekini getiriyor.


HLTGDR

You make sandwiches neden olmadı?


Xnar

emir cümlesi olduğu için başa özne getiremezsin. senin cümlen: "Sandviçleri yaparsın" olmuş.


AhmetRasim635501

Sandviç =Sandwich , sandviç - ler-i= (i) gibi kelimeye ilişkin uzatmalar çekimler geldigin herzaman THE kullan.


AhmetRasim635501

You make Sandwiches = sen sandviçler yap.


sinan295345

Bende ayni seyi yazdim yanlis oldu. Hangi ingilizcede gizli ozne yoktu


sibel196384

Sen yap sandiviçler yazmışsınız. Burda gizli özne sen var. Özneden sonra yapılan iş yani fiil olan yap gelmiş. İ yönelme eki için the gelmeli. Nesne en son. Yani neyi sorusunun cevabı olan sandiviçler gelmiş


asiersan

do the sandwiches niye olmuo


enes_l994

Yemek falan oldumu make kullaniliyo imiş


suatkarakaya

do the sandwiches dedim kabul etmedi


yukselerol

Cook the sandwiches olmaz mi


asdas6

o zaman sandviçleri pişirmiş olursun :)


Ece635938

cook pişirmek hocam


iremgulayd

Cook the sandwiches neden olmuyor


NeoStyle

Cook pişirmek anlamında kullanılıyor


-PJM-

"Do the sandwiches" neden olmaz?


brahimGven8

Make yerine do olmaz mı?


Mahsun0365

Kardeşim dalga mı geçiyorsunuz


saligun

dediğimi algılamıyor aynısını diyorum oysa ki


ozgunseven

You make sandwiches neden olmadı? ?????


DilekKarat5

Kardesim yazmis pardon millet. Cok aferdisin onun adina ozur diliyorum.


berjantotr

you make the sandwich dedik olmadı . baya iyimiş


Kaankrcn35

Do make sandwich olmaz mı ?


Ece635938

do ve make ikisi de fiil hocam ikisini aynı anda kullanamazsınız şu an için. aycıya the yazmamışsınız yine kabul edilmezdi. do ve make ikisi de yapmak anlamına geliyor ama öğrendiğimiz kelimeler arasında do olmadığı için sanırım do'yu kabul etmiyor


usture

You kabul edilmedi


erturul224112

Emir cümlesi olduğu için " özne" yani "sen" kelimesi başa getirilmez


DenizGken

You do the sandwiches neden olmaZ


BehiceYetk

""It make the sandwiches "" yazmistim bende olmadi


yusuf326057

Bilmediğim kelimeyi soruyor


SaranghaeVishal

You make 'yap' anlamına geliyorsa 'sen yaparsın'ı nasıl söylemeyi düşünüyorsunuz kankilerim You make:yaparsın Make:yap Özne+yüklem+tümleç cümlesinde özne kaldırılınca anlam bakımından 'siz/sen' kişilerine hitap eden emir cümlesine dönüşür.


DiverSuleyman

"Sandiviçleri yap" aslında gizli özneli bir cümle ve orada gizli olarak "sen" kelimesi var. Dolayısıyla İngilizce karşılığı "you make the sandwiches" da doğru kabul edilmeli.


QUEENwolf2021

You make the sandwiches niye olmadı ya


ramazan404316

Mrb the sandwiches make yazdım yardımcı olursanız sevinirim hayırlı geceler


Ece635938

hocam türkçe gibi düşünmeyin kurala göre ingilizcede fiil başa gelir sonra nesne gelir kelimeler doğru cümle yapısı yanlış

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.