"Zamana karşı savaş başlıyor."

Çeviri:The battle against time begins.

March 9, 2014

23 Yorum


GalaSilva

"The battle is starting against time" yanitinin neden yanlis oldugunu bilmeye ihtitlyacim var. Bu, ingilizceye dair bir mantik olusturacak kafamda, yardimci olur musunuz lutfen ?

April 5, 2015

TheProStudent

Sizin yanıtınızın çevirisi "Savaş zamana karşı başlıyor" olur. Verilen cümledeki vurgu ise savaşın zamana karşı yürütülmesi değil, zamana karşı yürütülen savaşın başlaması. Yani "zamana karşı" savaş'ın sıfatı olarak aynı ögede bulunmalı. Bu da "battle (which/that is) against time" olarak söylenir, parantez içine alınan yerde "reduced relative clause" durumu var. Örneğin şunu buldum konuyla ilgili: http://www.ingilizceders.biz/ing/relative/reduction_of_relative_clauses.htm

April 5, 2015

cyanberry

Against the time olmaz mi?

April 12, 2014

TheProStudent

Time sayılamadığı için the aldığında "hayatımın en mutlu anı" gibi özel bir anlama bürünüyor.

February 2, 2015

edigu

Burada the ifadesinin neden olamayacağını daha açık anlatabilir misiniz? Hala anlamış değilim "zamana karşı" derken neden "against the time" diyemediğimizi.

January 29, 2016

Cemkalender

Spesifik olarak belli bir zaman periyodundan bahsedilmedigi icin. The time very limited. Time is money

October 17, 2018

Cemkalender

The time is very limited. Olacakti sorry

October 17, 2018

ihsanyasir

The battle is begining against time. Niye yanlış yardımcı olursanız

May 1, 2015

RagpTmer

"against time" sözlük anlamı zamana karşı

August 23, 2017

riverislan

ingilizce de time ,place ,person siralamalari degistirilebilir.o yuzden the battle begins against time gibi sira degisiklikleri kabul edilmeli.sadece bu cumle icin soylemiyorum genel bir eksiklik oldugu icin buraya yaziyorum.iyi calismalar

April 3, 2018

Nizamettin3

'Zamana karşı yarış basliyor' olacak sanki soru

March 9, 2014

aoskdaosdkoas

sorularda mantık aramayın

March 9, 2014

kedicim

sanırım bu bir kalıp o yüzden ekleme çıkarma yapamayız

June 23, 2016

ercanberber

The battle which against time begins. cümlesinin yalın halimi bu yoksa farklı mı

May 29, 2017

aksamustu

"The war is beginning against the time" aynı anlamı vermez mi, yanlışsa neden?

December 15, 2017

SevgiKeleb2

War ve battle aynı anlamda değil mi neden war kabul edilmiyor

March 9, 2018

SevgiKeleb2

Battle ve war aynı anlamda ama neden kabul etmiyor

March 9, 2018

SevgiKeleb2

Yanlış yazıyormuşum pardon kabul ediliyormuş... begins yerine starting yazmışım o yüzden olmamış

March 9, 2018

yyesari96

The war against the time is begins

August 20, 2018

yyesari96

Neden olmuyor

August 20, 2018

Isha701430

starts neden değil

February 14, 2019

A--U

şimdi burada yine bir 'THE' eleştiri yapmadan geçemiyeceğim. 'savaşA' denseydi , eyvallah , 'THE battle' yazılırdı. yada belli bir savaştan bahsedilse yine 'THE battle' yazılırdı. ama bu cümlede hiç biri yok. yani 'BATTLE'ın önüne THE konulmaz. bilakis 'zamanA' denildiği için, ingilizcesinde bunun başına 'THE' getirip, 'THE time' olmalıydı. Yani cümlenin doğru ingilizce yazılışı: 'Battle against the time begins' olmalı.

April 13, 2019

sonterekeme

Normal ingilizce cümlenin S+V+O+P+T olması gerekli degilmi bunda yüklem sonda nasıl oldu anlamadım. Bu normal bir ingilizce cumle değil mi?

June 13, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.