1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sizin bir kuşunuz var!"

"Sizin bir kuşunuz var!"

Çeviri:You have a bird!

March 9, 2014

73 Yorum


21gOgO21

you = sen yours = senin, sizin


Selcen_Ozturk

you: sen/siz/sana/size/seni/sizi your: senin/sizin yours: senin/sizin/seninki/sizinki

bu anlamlar cümlelere göre değişir. aşağıda da verilen şu linke bakın.

AMA "you have X" = Sen X'e sahipsin = Senin X'in var. *(fakat "your X": senin X'in)

YOUR asla bir cümlenin öznesi olamaz, sıfattır. Kafanızı karıştıran İngilizcenin tuhaflığı değil Türkçedeki "...var" cümlelerinin tuhaflığı


.buse.

Your nasıl sifat senin anlaminda ya anlamadim


bayan_ingilizce

Your are very fast diyemezsin, You are very fast dersin(isim)

You dog is very fast diyemezsin, Your dog is very fast dersin(sıfat)


SerifeKirb

Oıooıoooooıoıoı


yarenmucuk

Ama your da sizine giriyo bu bee


SerhatPolat1990

Neden hep aynı hayvanlar. Biraz daha geniş tutun lütfen. Kuş At Ayı Ördek Yengeç Kaplumbağa Fil Maymun Dışında hayvan yok mu? Örneğin. Koyun Keçi İnek Eşek Yılan Geyik Domuz Zurafa Aslan Kaplan Kaz Tavuk Hindi Sinek Leylek Fare Sincap Tavşan Sırtlan Kirpi Kuğu Gergedan Kanguru Dahada sayabilirim ayıp olmasın. Lütfen bizi gaza getirmek için dar tutmayın. Kendini bilen öğrenmeden geçmez zaten. Yemeklerde Sebzelerde Ve Meyvelerde de aynı şeyler geçerli. Teşekkürler.


Nurhayat6161

! Bu işareti koymadım diye kabul etmedi şimdi koydum kabul etti .


Duygu617940

Your you 1 harf fark var 1 canım vardı kabul etmedi çok saçma 1 harf var sonuçta


umit.yazar

Your olmasi gerekli degil mi?


Gonca536203

Bu ne?????????????????


cevik_b.pasa

Sanırım burda 'you' olmasinin sebebi 'you' bazen saygınlık nezaket sebebiylede kullanildgndan olsa gerek. Şöyleki bir kafeye gittiniz garson size sorarya 'siz bişey söylemişmiydiniz?' gibi tek olmama ragmen garsonun siz demesi gibi :-D benim tespitim böyle


melekmaaru

You have yazdım kabul etmedi biri bana bunu açıklaya bilirmi?


melekmaaru

You have ne için kabul etmedo


SerifeKirb

Beni takip et ben de seni takip etcem ( bu mesaj herkeze)


SerifeKirb

Herkese söylüyorum beni takip et ben de edim


yusuf28

Niye You've olur


Berketin1

Sizin diyor your yaziyoruz o you yani senin diyor anlamadım


SOLUKHAYAT

your have a bird olmazmı


EYMEN26

ingilizcen güzel


TTomris81

You sen you have senin oluo your tek basina senin ama bizim burda have kullanmamiz gerek bu turkcenin anlam kaymasi yani bozuklugu ingilizcenin degil.


Samo978087

Yer değişik oldu diye neden kabul edilmiyor?


ahmetcalio

Doru yapıyom yanlış diyo


Naziek1

Bu oyunu bize öğretmenimiz tavsiye etti gerçekten güzel bir oyun bazen hatalar da oluyor ama sorun değil


TuanaAltun5

Your olması lazım


Zelalt16

Your have a bird yazdım sadece bir harften ne olur sanki allahım ya


garfield171

bana da yanlış dedi


garfield171

your sizin demek ama yanlış diyor çeviriye de girdim


..._TR_...

Your olmalııı Hem zaten cümlede sizin in üstüne basınca you değil your gösteriyo


gunercan01

your olması gerekmezmi


Viforvendetta

hayır türkçe gibi düşünmüş oluyorsun öyle.
you have = sen sahipsin = senin var.


Kutay_Drnoglu

Hepsi gibi bisi heralde


MerveSenaK5

Bütün , hepsi demek


kediiiiiiiii

all demek hepsi tamami demek. :))))))))))))


KutayCanAr

You got a bird olmaz mı ?


ErhanMonster

Your kelimesi kabul edilmeliydi.


kediiiiiiiii

o zaman ordaki bayraga bas


eeempusa

Yinede 'your' da kabul edilmesi gerekiyordu tabi anlam bozulmuyorsa


atkndru

Your kabul edilmeliyidi your zamirdir


Berketin1

Ama soru da sizin var diyo senin demiyor


elifpehlivan13

a yazmadim diue yanliş oldu a yazmdak nolu ki


incikin_

Türkçede "bird" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde "bir" (a/an) vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

● Sizin kuşunuz var. DOĞRU
● Sizin bir kuşunuz var. DOĞRU

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

● You have bird*. YANLIŞ
● You have a bird. DOĞRU

NOT: Çoğul isimler için İngilizcede de bu kural yok:

● You have birdS. DOĞRU
(=Sizin kuşLARınız var.)


HseyinMEN

Yanlışlık var bu They olacak bence


sumeyyenazg.

They onlar demek ama siz diye sormuş


mr.aktas

You are have a bird yazdım are değil all olacakmış niye ki all eki neyi ifade ediyor?


Selcen_Ozturk

have bir fiil zaten, öncesinde "are" gelmez, am/is/are geniş zamanda sadece cümlede başka fiil yoksa (isim ya da sıfat yüklem) kullanılır

you all: siz hepiniz

bu ana cevap değil ama şekil olarak seninkine en yakın olduğundan karşına çıkmış


sentinuspenelope

Madem bu kadar ingilizceniz iyi kapatin uygulamayı bakin yolunuza


nunum.12345

you sen demek your senin sizin demek çok saçma


TTomris81

You have a one birdnyanlismi lo•-•


Nalan479423

You have got a bird olması gerekmez miydi


ela413310

You senin değilmiydi neye göre siz diye kullanıyoruz anlayamadım


TanEr767552

You have a the bird olmaz mı. Bird = kuş'un =Kuşunuz olması için the gelmesi gerekmiyor mu?


UlaDeniz8

A/An ve The yan yana kullanılmıyor diye biliyorum


buse657634

Ben anlamadim ya kuşun dendiginde the bird denmiyor mu burda oyle birsey yazilmamis kafam karıştı


promico

The eksiz olmuyomu


hulyaugur

Have your a bird ? Olmadi :(


Selcen_Ozturk

tamamı yanlış olmuş, diğer yorumları vs okuyun hala anlamadıysanız sorun

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.