Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sizin bir kuşunuz var!"

Çeviri:You have a bird!

4 yıl önce

31 Yorum


21gOgO21

you = sen yours = senin, sizin

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

you: sen/siz/sana/size/seni/sizi your: senin/sizin yours: senin/sizin/seninki/sizinki

bu anlamlar cümlelere göre değişir. aşağıda da verilen şu linke bakın.

AMA "you have X" = Sen X'e sahipsin = Senin X'in var. *(fakat "your X": senin X'in)

YOUR asla bir cümlenin öznesi olamaz, sıfattır. Kafanızı karıştıran İngilizcenin tuhaflığı değil Türkçedeki "...var" cümlelerinin tuhaflığı

4 yıl önce

yarenmucuk

Ama your da sizine giriyo bu bee

3 yıl önce

HseyinMEN

Yanlışlık var bu They olacak bence

1 yıl önce

umit.yazar

Your olmasi gerekli degil mi?

4 yıl önce

cevik_b.pasa

Sanırım burda 'you' olmasinin sebebi 'you' bazen saygınlık nezaket sebebiylede kullanildgndan olsa gerek. Şöyleki bir kafeye gittiniz garson size sorarya 'siz bişey söylemişmiydiniz?' gibi tek olmama ragmen garsonun siz demesi gibi :-D benim tespitim böyle

3 yıl önce

yusuf28

Niye You've olur

3 yıl önce

Berat-Avunduk

Your değilmi

3 yıl önce

Berketin1

Sizin diyor your yaziyoruz o you yani senin diyor anlamadım

3 yıl önce

mr.aktas

You are have a bird yazdım are değil all olacakmış niye ki all eki neyi ifade ediyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

have bir fiil zaten, öncesinde "are" gelmez, am/is/are geniş zamanda sadece cümlede başka fiil yoksa (isim ya da sıfat yüklem) kullanılır

you all: siz hepiniz

bu ana cevap değil ama şekil olarak seninkine en yakın olduğundan karşına çıkmış

4 yıl önce

IsmetKorkm

'All' ne demek ?

4 yıl önce

Kutay_Drnoglu

Hepsi gibi bisi heralde

3 yıl önce

MerveSenaK5

Bütün , hepsi demek

9 ay önce

KutayCanAr

You got a bird olmaz mı ?

4 yıl önce

eeempusa

Yinede 'your' da kabul edilmesi gerekiyordu tabi anlam bozulmuyorsa

3 yıl önce

Berketin1

Ama soru da sizin var diyo senin demiyor

3 yıl önce

SOLUKHAYAT

your have a bird olmazmı

3 yıl önce

EYMEN26

ingilizcen güzel

1 yıl önce

AyhanOktay

AYNI MANADADIR

3 yıl önce

elifpehlivan13

a yazmadim diue yanliş oldu a yazmdak nolu ki

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede "bird" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde "bir" (a/an) vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

● Sizin kuşunuz var. DOĞRU
● Sizin bir kuşunuz var. DOĞRU

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

● You have bird*. YANLIŞ
● You have a bird. DOĞRU

NOT: Çoğul isimler için İngilizcede de bu kural yok:

● You have birdS. DOĞRU
(=Sizin kuşLARınız var.)

2 yıl önce

sentinuspenelope

Madem bu kadar ingilizceniz iyi kapatin uygulamayı bakin yolunuza

2 yıl önce

nunum.12345

you sen demek your senin sizin demek çok saçma

1 yıl önce

TTomris81

You have a one birdnyanlismi lo•-•

1 yıl önce

TTomris81

You sen you have senin oluo your tek basina senin ama bizim burda have kullanmamiz gerek bu turkcenin anlam kaymasi yani bozuklugu ingilizcenin degil.

1 yıl önce

cahit364992

guzel soru

8 ay önce

ayse579042

خنععع

3 ay önce

Nalan479423

You have got a bird olması gerekmez miydi

2 ay önce

ela413310

You senin değilmiydi neye göre siz diye kullanıyoruz anlayamadım

2 gün önce