"Çocuk bir yumurta yiyor."

Çeviri:Das Kind isst ein Ei.

March 11, 2017

2 Yorum


jacko959581

Ein ile eine arasındaki farkı bilen var mı?

September 16, 2018

Alparslan_IC

"Ein" eril kelimeler için; "Eine" dişil kelimeler için. En basitinden iki örnek: Ein Mann (Bir adam), Eine Frau (Bir kadın). Ek olarak: "die" artikeli alanlar "eine" olur; "das" ve "der" alanlar ise "ein". Tabii ki bir de şu var eğer "einen" görürseniz bu "der" artikeli alanlar içindir. örnek olarak Almanca'da Elma = Der Apfel ve biz bunu sadece ( bir fiil yardımı ) ile birlikte kulanınca şöyle olur : Ich habe einen apfel (sahip olmak) burada "ein" "einen" olur; ama şöyle olursa ( bir fiil olmadan) Es ist ein Apfel. Kısacası "Der" artikelli kelimeleri cümlede fiil ile kullanırsanız değişmektedir ve "einen" olmaktadır. Elbet bu da çok karıştırılan bir şeydir. Bu konuyla bir kaç daha örnek vermek isterim : Sie isst einen apfel.( O bir elma yer). / Wir trinken den Orangensaft. (Portakal suyunu içeriz). Elbet "Der" aynı bu kuralla birlikte "Den" olabilmektedir.

September 22, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.