1. Φόρουμ
  2. >
  3. Θεμα: English
  4. >
  5. "The building is yellow."

"The building is yellow."

Μετάφραση:Το κτίριο είναι κίτρινο.

March 11, 2017

6 σχόλια


I.Schmidt1

Το οικοδόμημα είναι κίτρινο. μπορεί να είναι μια πιθανή μετάφραση;

March 11, 2017

Bacilic

Κτήριο/Κτίριο/Κτίσμα/Οικοδόμημα/Κατασκευή θεωρούνται πιθανές μεταφράσεις.

November 11, 2018

Nick225536

το οικοδόμημα ειναι κιτρινο

April 25, 2017

I.Schmidt1

κτήριο και κτίριο ποια λέξη είναι σωστή

March 11, 2017

Bacilic

Έχει επικρατήσει και τα δύο να θεωρούνται σωστά.


Τροφή για σκέψη και αναζήτηση στο διαδίκτυο:
Κτήριο ή κτίριο;
Το σωστό είναι κτήριο. Το κτήριο γράφεται με -η-, γιατί είναι από το ευκτήριον (οίκημα) «οίκος προσευχής». Το ρήμα κτίζω δεν μπορεί να δώσει παράγωγο σε -ριος που να δικαιολογεί γραφή με -ι- (κτίριο), η δε παρετυμολογική σύνδεση με το κτίζω ως εξήγηση θα αποτελούσε ερμηνευτικό τέχνασμα.

November 11, 2018

Ioanna678593

κι όμως οι ηλικίας 50+ το γνώρισαν "κτίριο" με "ι" γιώτα και είχε καθιερωθεί μέχρι και τις τελευταίες αλλαγές της νεοελληνικής γλώσσας λόγω της ψηφιακής επανάστασηςγιατί είναι πιο εύκολο να πεις σε ένα μαθητή ότι το "κτίριο" το κάνει ο "κτίστης" και η λέξη "το κτίριο" είναι αποτέλεσμα της ενέργειας: "κτίζω" Και οι τρεις λέξεις που προανέφερα γράφονται με "ι" γιώτα. Μετά που έγραψα το παραπάνω κείμενο το έψαξα λίγο στο διαδίκτυο και βρήκα αυτό που σκέφτηκα εκφρασμένο το 1930!!! Διαβάστε: Προσέξτε την επίσημη θέση της Ακαδημίας Αθηνών, που ασχολήθηκε με την ορθογραφία της λέξης στη δεκαετία του 1930: «Όσον και αν η γραφή κτήριον είναι ορθή (εκ του ευκτήριος οίκος – ευκτήριον – κτήριον), η Επιτροπή ουχ ήττον προτείνει να γράφεται κτίριον, ήτις γραφή άλλως τε έχει και επικρατήση πλέον λόγω της στενωτάτης μορφολογικής και σημασιολογικής της σχέσεως προς τα: κτίζω, κτίσμα, κτίσιμον (χτίζω, χτίσμα, χτίσιμο, χτίριο)».

Για να δείτε ολόκληρο το άρθρο πηγαίνετε στον παρακάτω σύνδεσμο(link): https://www.schooltime.gr/2015/03/26/lekseis-pou-dixazoun-orthografika-ameros-ktirio/

(για την εγκυρότητα της ιστοσελίδας που αναφέρω είναι στη δική σας κρίση) Μια συμμαθήτρια σας

March 27, 2019
Μάθε Αγγλικά αφιερώνοντας μόνο 5 λεπτά τη μέρα. Δωρεάν.