A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Mindenki hall engem."

Fordítás:Everybody hears me.

4 éve

6 hozzászólás


SirRasor

Az "Everybody can hear me." nem jó ide? Igaz képességet fejez ki, de elméletben ugyanazt jelenti szerintem.

4 éve

radnaitomi

De jó. Sőt, az a jobb! :)

Nem is fejez ki igazán képességet. Egyszerűen angolul az érzékeléseknél gyakran odateszik a 'can'-t, ami pusztán idiomatikus, és nem jelent különösebben 'képességet' ebben a helyzetben.

  • I can hear the bus coming = Hallom a buszt jönni. (és nem: Képes vagyok hallani a buszt jönni...)

Az 'I can hear the bus...' és az 'I hear the bus...' ugyanazt jelenti, és a 'can'-es megoldás a természetesebb és elterjedtebb.

4 éve

silas87

Köszönöm nektek most már ezt is tudom :-) Ezzel kapcsolatban még az homályos nekem, hogy ha a "can"-t is beleteszem akkor miért nem kell E/3-ba tenni a "hear"-t?

4 éve

radnaitomi

Mert az olyan igeidőknél, ahol van egy vagy több segédige is, ott csak az első segédige kapja meg az -s igeragot.

A többi ige pedig pontosan abban az alakban áll, ahogy az előtte lévő segédige megköveteli. Pl a 'have' segédige után 3. alak kell álljon, vagy a 'must' után 1. alak kell álljon. Így pl az 'I must have done' azért van így, mert a 'must' után 1. alak kell, tehát a 'have' első alakban van, a 'have' után pedig 3. alak kell, így a 'done' már harmadik alak.

Vagyis:

  • He sleeps. (Itt az egyetlen ige kapja az -s ragot)

  • He has slept (Itt az első segédige - vagyis a have - kapja az -s ragot, ezért lett 'has', a sleep már 3. alakban van, hiszen a 'have' után az kell.)

A modális segédigék viszont (can, must, might, stb) kivételesek: ők nem kapnak 3. személyben sem -s ragot.

'I can', 'you can', és 'he can'. (-s nélkül)

Tehát:

  • He can hear you (a 'can' nem kap -s ragot (mert modális segédige), a 'hear' viszont (amúgy sem kapna már a 'can' mellett) első alakban áll, hiszen a 'can' után 1. alak kell álljon.)
4 éve

silas87

Köszi a kimerítő választ. Nagyon jó leírás, ahogy olvasás közben merültek fel bennem a kérdések rögtön jöttek a válaszok is. :-) Járt érte a lingot.

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Örülök, hogy sikerült érthetően megalkotnom! És kösz a lingotot is! :)

4 éve