1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mindenki hall engem."

"Mindenki hall engem."

Fordítás:Everybody hears me.

March 10, 2014

13 hozzászólás


SirRasor

Az "Everybody can hear me." nem jó ide? Igaz képességet fejez ki, de elméletben ugyanazt jelenti szerintem.


radnaitomi

De jó. Sőt, az a jobb! :)

Nem is fejez ki igazán képességet. Egyszerűen angolul az érzékeléseknél gyakran odateszik a 'can'-t, ami pusztán idiomatikus, és nem jelent különösebben 'képességet' ebben a helyzetben.

  • I can hear the bus coming = Hallom a buszt jönni. (és nem: Képes vagyok hallani a buszt jönni...)

Az 'I can hear the bus...' és az 'I hear the bus...' ugyanazt jelenti, és a 'can'-es megoldás a természetesebb és elterjedtebb.


silas87

Köszönöm nektek most már ezt is tudom :-) Ezzel kapcsolatban még az homályos nekem, hogy ha a "can"-t is beleteszem akkor miért nem kell E/3-ba tenni a "hear"-t?


radnaitomi

Mert az olyan igeidőknél, ahol van egy vagy több segédige is, ott csak az első segédige kapja meg az -s igeragot.

A többi ige pedig pontosan abban az alakban áll, ahogy az előtte lévő segédige megköveteli. Pl a 'have' segédige után 3. alak kell álljon, vagy a 'must' után 1. alak kell álljon. Így pl az 'I must have done' azért van így, mert a 'must' után 1. alak kell, tehát a 'have' első alakban van, a 'have' után pedig 3. alak kell, így a 'done' már harmadik alak.

Vagyis:

  • He sleeps. (Itt az egyetlen ige kapja az -s ragot)

  • He has slept (Itt az első segédige - vagyis a have - kapja az -s ragot, ezért lett 'has', a sleep már 3. alakban van, hiszen a 'have' után az kell.)

A modális segédigék viszont (can, must, might, stb) kivételesek: ők nem kapnak 3. személyben sem -s ragot.

'I can', 'you can', és 'he can'. (-s nélkül)

Tehát:

  • He can hear you (a 'can' nem kap -s ragot (mert modális segédige), a 'hear' viszont (amúgy sem kapna már a 'can' mellett) első alakban áll, hiszen a 'can' után 1. alak kell álljon.)

silas87

Köszi a kimerítő választ. Nagyon jó leírás, ahogy olvasás közben merültek fel bennem a kérdések rögtön jöttek a válaszok is. :-) Járt érte a lingot.


radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Örülök, hogy sikerült érthetően megalkotnom! És kösz a lingotot is! :)


Katalin571415

Kár hogy a telefonom nem kínál mentési lehetőséget. Nagyon köszönöm a magyarázatot. Mindig nagyon sokat segít.


KovcsDniel5597

Miért hears? Többes számban nem jár s hang a hear szóhoz.


ironcameleon

everybody - mindenki
Angolul is és magyarul is egyes szám harmadik személy.
everybody hears - mindenki hall (nem "mindenki hallanak")


Attila662136

Miért hears? A mindenki nem többes szám?


KatalinBny2

Ebverybody - több embert fejez ki-azt hittem olyan mint a women, utána hear kerül s nélkül


Mama385426

végigolvastam a tartalmas hozzászólásokat, csak a végén van az a kérdés, amit én is feltennék, hogy miért "hears"? De erre nincs válasz senkitől

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés