1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O kasımda yazar."

"O kasımda yazar."

Çeviri:He writes in November.

March 10, 2014

29 Yorum


icozses

yazı yazmayı başaran bir - it - olduğunu mu kabul etmemiz gerekiyor.


Selcen_Ozturk

dergi gazete vs de olabilir. "Hürriyet writes about the crisis in Ukraine" gibi.


Astroloth

Neden olmasın?

(bkz: YılmaZCan)

Bence cümlelerde mantık aramak yerine dili öğrenmeye bakın. Rahat olun.


muhammedhs887225

Neyi duo yardım eder bide... yaz


muhammedhs887225

Abi küfür etmesen duo ýa küfür yakışmaz


Nermin51328

Aynen ben de onu soylecektm


omer_kilicbay

Ben hep yaziyor um kitaplari bile


MacitSerhat

Bu aylara neye göre in yada on gelir


[aktif olmayan kullanıcı]

    Bütün aylara in gelir


Sevdem0

    in olmasa noluyo ki


GkhanBAYKA2

    Hayvanlar kısmında böyle bir sorunun olması saçma


zeyneperim0

    yani cansız bir varlık nasıl yazabilir acabaa???


Reid852488

    Mentiqe esasen cümle düz deyil


ismailcan875394

    Cevapların ikiside oluyor


DenizElmal

    she writes in november dogru cevap olmali


muhammedhs887225

    Zaten doğru yalan söylüyorsun anlıyorum zaten içimden heeeee heeee diyorum


Orhan261288

    He writes at november neden yalnış


omer_kilicbay

    Hep doğru yapiyom ama yanliş sayiyor


icozses

    Bize İngilizce yazılmış bir metni biz anlıyoruz , aynı metni İngilizce bilmeyen ama Türkçe bilen başka bir kişiye izah ederken, söz konusu dilde kabul görmüş deyimler ile / üslup ile ifade ederiz. Tercüme diye yazdıklarımıza bir de bu gözle bakalım lütfen. Yoksa icat edilen yeni ifadelerden elbette bir şey anlaşılıyor.


haticedurgunn

    Neden write degilde writes?


cgidik

    He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir


cgidik

    He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir


Raya260390

    Çünkü geniş zamanda tek şahıs kullanıyorsak fiile s takısı gelir


SinemDemir8

    Gazete kendi kendine mi yaziliyor? It gazete gibi dusunulse dair Passive bir cumle olusmasi gerekir? Bunada bi aciklama getirebilir misiniz


Astroloth

    Gazeteler kendi kendine yazmaz. Televizyon kanalları kendi kendine konuşmaz.

    Bir gazetenin manşetinden bahsederken "Hürriyet gazetesi ... yazdı." deriz. Bir sunucunun söylediklerinden bahsederken "BBC ... dedi." deriz.

    Yüz binlerce baskıdan biri olan bir gazetedeki yazıdan bahsederken o yazıyı oraya kimin yazdığını düşünmeyiz. Mürekkep ve kağıt olarak ya da klavye ve Word dokümanı olarak düşünme o yazıyı. Zaten o yola girersen o yazıyı gazetenin üzerine kimin yazdığını bulamayabilirsin. :) Gazete dediğinde aklına elinde tuttuğun kağıt parçası gelmesin.

    İşte bunlar hep "It". :)

    Bu arada "düşünülse de" ya da "düşünülse dahi" demek isterken "düşünülse dair" demişsin. İkinci cümlen bir soru cümlesi değil. Sonuna soru işareti koymamalısın. Bir de son cümledeki "Bunada" yerine "Buna da" olmalı. Teşekkürler.


mltrmltr

    At november şeklinde neden kabul etmiyor?


buketsevcan

    Aylarda "in" preposition'ı kullanılır. Detaylı bilgi için https://www.duolingo.com/comment/6875408


samurayulus

    Bu soru ifadesel gelecekte cikti

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.