1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O kasımda yazar."

"O kasımda yazar."

Çeviri:He writes in November.

March 10, 2014

25 Yorum

Konu önem sırasına göre

icozses

yazı yazmayı başaran bir - it - olduğunu mu kabul etmemiz gerekiyor.

March 10, 2014

Selcen_Ozturk

dergi gazete vs de olabilir. "Hürriyet writes about the crisis in Ukraine" gibi.

March 10, 2014

Astroloth

Neden olmasın?

(bkz: YılmaZCan)

Bence cümlelerde mantık aramak yerine dili öğrenmeye bakın. Rahat olun.

March 10, 2014

Raya260390

Anlamadım

December 3, 2017

DenizElmal

she writes in november dogru cevap olmali

January 30, 2018

icozses

Bize İngilizce yazılmış bir metni biz anlıyoruz , aynı metni İngilizce bilmeyen ama Türkçe bilen başka bir kişiye izah ederken, söz konusu dilde kabul görmüş deyimler ile / üslup ile ifade ederiz. Tercüme diye yazdıklarımıza bir de bu gözle bakalım lütfen. Yoksa icat edilen yeni ifadelerden elbette bir şey anlaşılıyor.

March 19, 2014

haticedurgunn

Neden write degilde writes?

October 5, 2014

cgidik

He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir

October 5, 2014

cgidik

He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir

October 5, 2014

Raya260390

Çünkü geniş zamanda tek şahıs kullanıyorsak fiile s takısı gelir

December 3, 2017

MacitSerhat

Bu aylara neye göre in yada on gelir

November 27, 2014

CameronMicaBoyce

Bütün aylara in gelir

August 15, 2019

SinemDemir8

Gazete kendi kendine mi yaziliyor? It gazete gibi dusunulse dair Passive bir cumle olusmasi gerekir? Bunada bi aciklama getirebilir misiniz

February 9, 2015

Astroloth

Gazeteler kendi kendine yazmaz. Televizyon kanalları kendi kendine konuşmaz.

Bir gazetenin manşetinden bahsederken "Hürriyet gazetesi ... yazdı." deriz. Bir sunucunun söylediklerinden bahsederken "BBC ... dedi." deriz.

Yüz binlerce baskıdan biri olan bir gazetedeki yazıdan bahsederken o yazıyı oraya kimin yazdığını düşünmeyiz. Mürekkep ve kağıt olarak ya da klavye ve Word dokümanı olarak düşünme o yazıyı. Zaten o yola girersen o yazıyı gazetenin üzerine kimin yazdığını bulamayabilirsin. :) Gazete dediğinde aklına elinde tuttuğun kağıt parçası gelmesin.

İşte bunlar hep "It". :)

Bu arada "düşünülse de" ya da "düşünülse dahi" demek isterken "düşünülse dair" demişsin. İkinci cümlen bir soru cümlesi değil. Sonuna soru işareti koymamalısın. Bir de son cümledeki "Bunada" yerine "Buna da" olmalı. Teşekkürler.

February 10, 2015

mltrmltr

At november şeklinde neden kabul etmiyor?

May 23, 2015

buketsevcan

Aylarda "in" preposition'ı kullanılır. Detaylı bilgi için https://www.duolingo.com/comment/6875408

May 23, 2015

Sevdem0

in olmasa noluyo ki

February 2, 2016

samurayulus

Bu soru ifadesel gelecekte cikti

July 6, 2016

GkhanBAYKA2

Hayvanlar kısmında böyle bir sorunun olması saçma

August 29, 2016

zeyneperim0

yani cansız bir varlık nasıl yazabilir acabaa???

September 26, 2016

berk375074

-s kuralını bulanın allah belasını versin

August 23, 2017

semapz

It de seçsek he de seçsek yanlış çıkıyo

September 7, 2017

Reid852488

Mentiqe esasen cümle düz deyil

January 10, 2018

ismailcan875394

Cevapların ikiside oluyor

January 17, 2018

Orhan261288

He writes at november neden yalnış

September 7, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.