Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O kasımda yazar."

Çeviri:He writes in November.

4 yıl önce

23 Yorum


icozses

yazı yazmayı başaran bir - it - olduğunu mu kabul etmemiz gerekiyor.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

dergi gazete vs de olabilir. "Hürriyet writes about the crisis in Ukraine" gibi.

4 yıl önce

Astroloth

Neden olmasın?

(bkz: YılmaZCan)

Bence cümlelerde mantık aramak yerine dili öğrenmeye bakın. Rahat olun.

4 yıl önce

Raya260390

Anlamadım

10 ay önce

Sevdem0

in olmasa noluyo ki

2 yıl önce

icozses

Bize İngilizce yazılmış bir metni biz anlıyoruz , aynı metni İngilizce bilmeyen ama Türkçe bilen başka bir kişiye izah ederken, söz konusu dilde kabul görmüş deyimler ile / üslup ile ifade ederiz. Tercüme diye yazdıklarımıza bir de bu gözle bakalım lütfen. Yoksa icat edilen yeni ifadelerden elbette bir şey anlaşılıyor.

4 yıl önce

haticedurgunn

Neden write degilde writes?

4 yıl önce

cgidik

He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir

4 yıl önce

cgidik

He, she, it geniş zamanda yapı bakımından olumlu cumlelerde fiillere "s" takisi gelir

4 yıl önce

Raya260390

Çünkü geniş zamanda tek şahıs kullanıyorsak fiile s takısı gelir

10 ay önce

MacitSerhat
MacitSerhat

Bu aylara neye göre in yada on gelir

3 yıl önce

SinemDemir8

Gazete kendi kendine mi yaziliyor? It gazete gibi dusunulse dair Passive bir cumle olusmasi gerekir? Bunada bi aciklama getirebilir misiniz

3 yıl önce

Astroloth

Gazeteler kendi kendine yazmaz. Televizyon kanalları kendi kendine konuşmaz.

Bir gazetenin manşetinden bahsederken "Hürriyet gazetesi ... yazdı." deriz. Bir sunucunun söylediklerinden bahsederken "BBC ... dedi." deriz.

Yüz binlerce baskıdan biri olan bir gazetedeki yazıdan bahsederken o yazıyı oraya kimin yazdığını düşünmeyiz. Mürekkep ve kağıt olarak ya da klavye ve Word dokümanı olarak düşünme o yazıyı. Zaten o yola girersen o yazıyı gazetenin üzerine kimin yazdığını bulamayabilirsin. :) Gazete dediğinde aklına elinde tuttuğun kağıt parçası gelmesin.

İşte bunlar hep "It". :)

Bu arada "düşünülse de" ya da "düşünülse dahi" demek isterken "düşünülse dair" demişsin. İkinci cümlen bir soru cümlesi değil. Sonuna soru işareti koymamalısın. Bir de son cümledeki "Bunada" yerine "Buna da" olmalı. Teşekkürler.

3 yıl önce

mltrmltr

At november şeklinde neden kabul etmiyor?

3 yıl önce

buketsevcan

Aylarda "in" preposition'ı kullanılır. Detaylı bilgi için https://www.duolingo.com/comment/6875408

3 yıl önce

samurayulus

Bu soru ifadesel gelecekte cikti

2 yıl önce

GkhanBAYKA2

Hayvanlar kısmında böyle bir sorunun olması saçma

2 yıl önce

zeyneperim0

yani cansız bir varlık nasıl yazabilir acabaa???

2 yıl önce

berk375074

-s kuralını bulanın allah belasını versin

1 yıl önce

semapz

It de seçsek he de seçsek yanlış çıkıyo

1 yıl önce

Reid852488

Mentiqe esasen cümle düz deyil

9 ay önce

ismailcan875394

Cevapların ikiside oluyor

8 ay önce

DenizElmal

she writes in november dogru cevap olmali

8 ay önce