1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She writes books."

"She writes books."

Çeviri:O kitap yazar.

March 10, 2014

47 Yorum


Mehme_t

İnanın açıklamanızı ayrıntılı okudum ama malesef anlamadım hocam. Sanırım sorun bende :( kusura bakmayın. Başka bir şekilde öğrenmem mümkünmüdür? Biraz geç öğreniyorum da.


sibel196384

We she it de geniş zamanı anlatıyorsa fiile s takısı gelir. Wear giy wears yer. He wears o giyer. Geniş zamanda bir çok kez giyeriz. O yüzden neyi giyeriz sorusunun cevabı nesnedir. Geniş zamanda nesneler s takısı alır. He wears hats/ o şapka takar. Şapka nesnedir ve geniş zamanda s takısı almış. Şapka iken şapkalar olarak kullanılmış. Umarım anlaşılır olmuştur


Bseyda

We she it derken ? He she it olmasın o xd


FilizSnmez4

Bende öyle zannettim çok tatlısın


Utawle

Bu kadar güzel anlatılabilir. Anladım teşekkürler


filiz85366

Sadece geniş zamanda mı nesneler '' s''takısı alır?


Mustafazde

selcen hanımın verdiği cevapta books a dair örnek yok ondan anlamamışsınız. diller birbirine doğrudan düz mantıkla geçmediği için böyle. mesela saç için hairs diyecek sorduğunuzda "tek parça saç teli değil" denecek. sanırım burada sebebini anlamak için kitap kelimesi ingilizceye nasıl girdi onu bilmek gerekiyor.


Rojdazkan

Çünkü iki kural vardır cümlede. Birincisi; fiillere getirilen geniş zaman kuralı. Yani eğer he/she/it özneleri kullanılmışsa fiil 's' takısı almak zorundadır. İkincisi; nesnelere getirilen geniş zaman kuralıdır. Aynı şekilde he/she/it öznesi almış (geniş zamanda kullanılmış) cümleler de 's' takısı almak zorundadır. Mesela 'she read books' dersek yazım yanlışı olur çünkü fiile geniş zaman kuralı uygulanmamıştır. Iki kuralı birbirine karıştırmayın. Bu yüzden 'she reads books' doğru olur. ''she writes books'' da aynı şekilde hem fiil kelimesinde hem de nesnesinde geniş zaman kuralı uygulanmıştır. Bu yüzden zaten writes kelimesinde 's' var diyerek book kelimesine 's' getirmezsek kural hatası olur. cümle '' I write books'' olabilirdi. Bu yüzden iki kural birbirini ilgilendirmez.


Mehtapzuur

HADI WRITES BILIYORUZ SHE OLDUGU ICIN S TAKISI ALIYO ... BOOKS DAKI ANLAM NEDIR ... KITAPLAR YAZAR ANLAMSIZSA EGER NEDEN BOOK DEMIYORUZ .. ? KURALINI OGRETIR MISINIZ


HseyinAvni

book sayılabilen bir kelime olduğu için tek başına kullanılamaz. a book/ the book/ books olarak kullanılır.

books buradaki s takısı çoğul değil ,

she writes a book, o bir kitap yazar dediğimizde herhangi bir kitaptan bahsediyoruz.

she writes the book dediğimizde yine bir kitaptan bahsediyoruz ama bu sefer kitap belli

she writes books dediğimizde o kitap yazıyor demiş oluyoruz.


shkrllami

Ha Ri Ka! Kimse böyle güzel anlatmamış. En önemli kısım zaten başta belirttiğiniz. Anlatanların hiç biri söylememiş. Çok teşekkürler


dragotreis

Books çoğul değilse nedir peki? Onu da belirtseydin keşke.


zoncom

Neden Kitaplar degil


brgzar_byza

Books aslında kitaplar olucak neden kitap olmuş açıklar mısınız


diyojennn

Neden books harbiden


AKAY_47

S takisi zaten writes orda gelmis. Book ta birdaha s gelmis books olmus. Cevapta kitap diyor...


SonglGedik1

Bir insan ayni anda birden fazla kitap yazamaz bu yuzden mantiken kitap olmali...


MnevverBlk

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda fiil 's takısı alıyor ama nesnelerin de 's takısı aldığını ilk kez duyuyorum!


eylulbasak09

Diyorum ama anlamiyor


mechatroni8

the cengiz hocanin dedigi gibi ingilizcede zengin zengin zengin kurali vardir for example, they are watermelons ,turkcede onlar karpuzlar dememiz gerekirken onlar karpuz diyoruz


KaderSar3

Yazıyor ile yazar arasında ne fark var bana açıklayın allah için ya


emel06

Evet neden books


Taha848576

Programda bazi hatalar var galiba


Yiitcan620

Hocam biri bana açıklasın books yazıp kitap olarak düzeltmek nedir


orkun1616

'o kitaplar yazar' olur.


brahimKara859886

she writes the book -o kitabı okur she writes a book -o bir kitap okur she writes books -o kitap okur. "herhangi bir kitaptan bahseder. genel anlamda." she eats apples. -o elma yer. "genel anlamda. bir tane veya belirtilen bir elmayı değil. benim bildiğim ve anladığım budur. https://www.duolingo.com/comment/1632177


mslm136281

Tebrikler kardeşim mantığını çok iyi oturtmuşsun


Elnursmayl

Book'daki "s" kitabların çokluğunu bildiriyor. Neden kitab?


FrhadGzlov

O kitaplar yazar olmaliydi


batuhan227618

Books neden kitap diye çevrilmiş mantıklı bir cevap bulamadım yok mu bilen bir ingiliz kardeşim 10 yıldır bildiğimiz şeyide şaşırttırdınız


bendytatl

bence zor değil okadar


Selahattin55171

Geniş zamanu anlatan linki atabilir misiniz?


SonglGedik1

O kitaplari yazar olmaz cunku bir insan ayni anda bir kitap yazar ama ayni anda birden fazla kitap yazamaz. Normalde evet dediginiz gibi olmali ama mantiken boyle bir sey olamaz.


Ali522032

Neden books onu anlamadim


Bediha06

Kitap sayfaları sayılabilen, tek başına dahi olsa yinede sayılabilen bir nesnedir!Bir kitap,üç kitap vs.Books=kitaplar demektir!Elma örneğide aynı şekilde;Adamlar elmalar yer(ler)=Men eat(s) apples.3.tekilde fiile gelen"s"takısı/Adamların,kadınların,onların fiillerinede gelebilir!Hatta /We,You fiile"s"takısı alabilir olmalı idi.Eylem çoğul yapılıyor!3.tekil tek başına çoklu eylem yapıyor example:She swim(s)/"S_ES"=çoğul takısı nihayetinde!Belirtmek zorunlu cümlede;Ben bir kitap yazarım/O iki elma yer/Adamlar beş portakal yer!Böylece bu "s"saçmalığından kurtuluruz!


BurakYksel468856

She writes book olması gerekmez mi


derin965181

Benimkide geçerli sayılmalıydı bence


dragotreis

Tamam peki o kitapları (the books değil) yazar/o kitap (a book değil) yazar demek istersek ne poh yiycez?


U.T.1881

Her zaman yapilan bir is anlatilirken nesneye s ekleniyor. ( He she it de fiil ve nesneye s gelir ) ( I you we they olursa sadece nesneye) örnek: he writes books. I write books


alkancolak67

o kitaplar yazar yazdım doğru kabul etti ama böylemi oluyor o kitap yazar olsa nasıl olucaktı ?


Sudenaz239344

O bana bir kitap yazar olmayacak mi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.