1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She writes books."

"She writes books."

Çeviri:O kitap yazar.

March 10, 2014

61 Yorum


Mehme_t

İnanın açıklamanızı ayrıntılı okudum ama malesef anlamadım hocam. Sanırım sorun bende :( kusura bakmayın. Başka bir şekilde öğrenmem mümkünmüdür? Biraz geç öğreniyorum da.


sibel196384

We she it de geniş zamanı anlatıyorsa fiile s takısı gelir. Wear giy wears yer. He wears o giyer. Geniş zamanda bir çok kez giyeriz. O yüzden neyi giyeriz sorusunun cevabı nesnedir. Geniş zamanda nesneler s takısı alır. He wears hats/ o şapka takar. Şapka nesnedir ve geniş zamanda s takısı almış. Şapka iken şapkalar olarak kullanılmış. Umarım anlaşılır olmuştur


Bseyda

We she it derken ? He she it olmasın o xd


FilizSnmez4

Bende öyle zannettim çok tatlısın


Zelal462282

Genis zamanin ozelliginden dolayi. He she it oldugu zaman "s"eki gelir ve cogul yapmaz.


Mustafazde

selcen hanımın verdiği cevapta books a dair örnek yok ondan anlamamışsınız. diller birbirine doğrudan düz mantıkla geçmediği için böyle. mesela saç için hairs diyecek sorduğunuzda "tek parça saç teli değil" denecek. sanırım burada sebebini anlamak için kitap kelimesi ingilizceye nasıl girdi onu bilmek gerekiyor.


behzadturk

Çunku she yaziyor veya he


aytenAbdul1

Cokluk oldugu icin bir kitab deyil yani


lakman2

She,he,ıt lerde -s takısı gelir


HseyinAvni

hemen o elindeki klavyeyi yere bırak evlat


Rojdazkan

Çünkü iki kural vardır cümlede. Birincisi; fiillere getirilen geniş zaman kuralı. Yani eğer he/she/it özneleri kullanılmışsa fiil 's' takısı almak zorundadır. İkincisi; nesnelere getirilen geniş zaman kuralıdır. Aynı şekilde he/she/it öznesi almış (geniş zamanda kullanılmış) cümleler de 's' takısı almak zorundadır. Mesela 'she read books' dersek yazım yanlışı olur çünkü fiile geniş zaman kuralı uygulanmamıştır. Iki kuralı birbirine karıştırmayın. Bu yüzden 'she reads books' doğru olur. ''she writes books'' da aynı şekilde hem fiil kelimesinde hem de nesnesinde geniş zaman kuralı uygulanmıştır. Bu yüzden zaten writes kelimesinde 's' var diyerek book kelimesine 's' getirmezsek kural hatası olur. cümle '' I write books'' olabilirdi. Bu yüzden iki kural birbirini ilgilendirmez.


halit764169

Cok ıyı anlatmıssınız tesekkurler


ugur35D

Bu cümleyi şimdiki zaman,gelecek zaman ve geçmiş zaman olarak da yazarmısınız.


[aktif olmayan kullanıcı]

    She is writing books (şimdiki zaman) She will write books (Gelecek zaman) She wrote books (gecmiş zaman)


Mehtapzuur

    HADI WRITES BILIYORUZ SHE OLDUGU ICIN S TAKISI ALIYO ... BOOKS DAKI ANLAM NEDIR ... KITAPLAR YAZAR ANLAMSIZSA EGER NEDEN BOOK DEMIYORUZ .. ? KURALINI OGRETIR MISINIZ


HseyinAvni

    book sayılabilen bir kelime olduğu için tek başına kullanılamaz. a book/ the book/ books olarak kullanılır.

    books buradaki s takısı çoğul değil ,

    she writes a book, o bir kitap yazar dediğimizde herhangi bir kitaptan bahsediyoruz.

    she writes the book dediğimizde yine bir kitaptan bahsediyoruz ama bu sefer kitap belli

    she writes books dediğimizde o kitap yazıyor demiş oluyoruz.


zoncom

    Neden Kitaplar degil


AKAY_47

    S takisi zaten writes orda gelmis. Book ta birdaha s gelmis books olmus. Cevapta kitap diyor...


SonglGedik1

    Bir insan ayni anda birden fazla kitap yazamaz bu yuzden mantiken kitap olmali...


MnevverBlk

    Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda fiil 's takısı alıyor ama nesnelerin de 's takısı aldığını ilk kez duyuyorum!


berbeyboz

    Books aslında kitaplar olucak neden kitap olmuş açıklar mısınız


diyojennn

    Neden books harbiden


eylulbasak09

    Diyorum ama anlamiyor


Taha848576

    Programda bazi hatalar var galiba


mechatroni8

    the cengiz hocanin dedigi gibi ingilizcede zengin zengin zengin kurali vardir for example, they are watermelons ,turkcede onlar karpuzlar dememiz gerekirken onlar karpuz diyoruz


KaderSar3

    Yazıyor ile yazar arasında ne fark var bana açıklayın allah için ya


emel06

    Evet neden books


beyza_tsci

    Hayıııır gelir sen yanlış biliyosun


Yiitcan620

    Hocam biri bana açıklasın books yazıp kitap olarak düzeltmek nedir


orkun1616

    'o kitaplar yazar' olur.


batuhan227618

    Books neden kitap diye çevrilmiş mantıklı bir cevap bulamadım yok mu bilen bir ingiliz kardeşim 10 yıldır bildiğimiz şeyide şaşırttırdınız


brahimKara859886

    she writes the book -o kitabı okur she writes a book -o bir kitap okur she writes books -o kitap okur. "herhangi bir kitaptan bahseder. genel anlamda." she eats apples. -o elma yer. "genel anlamda. bir tane veya belirtilen bir elmayı değil. benim bildiğim ve anladığım budur. https://www.duolingo.com/comment/1632177


mslm136281

    Tebrikler kardeşim mantığını çok iyi oturtmuşsun


Elnursmayl

    Book'daki "s" kitabların çokluğunu bildiriyor. Neden kitab?


Yunustakne

    Kitap book olur ama burada books anlamadım


FrhadGzlov

    O kitaplar yazar olmaliydi


Tugay-13

    Kıtapi yazar olmuyo


bendytatl

    bence zor değil okadar


Selahattin55171

    Geniş zamanu anlatan linki atabilir misiniz?


SonglGedik1

    O kitaplari yazar olmaz cunku bir insan ayni anda bir kitap yazar ama ayni anda birden fazla kitap yazamaz. Normalde evet dediginiz gibi olmali ama mantiken boyle bir sey olamaz.


sellyreyhan

    Diyorum ama kabul etmiyor


ZHE_ZBK

    Neden she geldiği için books


ECE483376

    Shenin book ile bir ilgisi yok .Bu cümlede she kızlar için o anlamını taşıyor*


Esma352530

    "Books" olduğu icin o kitaplar yazar olması gerekmezmi ama


ozlem683326

    Zaman konularini basinda gramer olarak anlatsaydnz keske neye ne zaman ne gelir


OnrclkTR

    durum bence şöyle sen turkce o kitaplar yazar demezsin o kitap yazar dersin ama birkitap yazmaz birden cok kitap yazar yani turkceye gecisi bu şekil yoksa çoğul bence


BGfEA

    Books olmus anlsmadim


zeynepgkme2

    Yahu hem kendi bookS demiş hem çoğul koymamış benim kafam karıştıı!


warshidae

    books =kitaplar olmaz mı ?


buketbolluk

    Aslında cevap olarak kitap ama ingilizcede sayılabilen nesnelerin başında a, the gibi belirteçler yoksa çoğul yazılır diye biliyorum.


ilaydayare1

    O kitaplara yazar dedim olmadi


Talya1111

    She geldiği için books


tunafur

    S takisi fiile gelmez haci ?

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.