1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She writes books."

"She writes books."

Çeviri:O kitap yazar.

March 10, 2014

31 Yorum


Rojdazkan

Çünkü iki kural vardır cümlede. Birincisi; fiillere getirilen geniş zaman kuralı. Yani eğer he/she/it özneleri kullanılmışsa fiil 's' takısı almak zorundadır. İkincisi; nesnelere getirilen geniş zaman kuralıdır. Aynı şekilde he/she/it öznesi almış (geniş zamanda kullanılmış) cümleler de 's' takısı almak zorundadır. Mesela 'she read books' dersek yazım yanlışı olur çünkü fiile geniş zaman kuralı uygulanmamıştır. Iki kuralı birbirine karıştırmayın. Bu yüzden 'she reads books' doğru olur. ''she writes books'' da aynı şekilde hem fiil kelimesinde hem de nesnesinde geniş zaman kuralı uygulanmıştır. Bu yüzden zaten writes kelimesinde 's' var diyerek book kelimesine 's' getirmezsek kural hatası olur. cümle '' I write books'' olabilirdi. Bu yüzden iki kural birbirini ilgilendirmez.


Mehtapzuur

HADI WRITES BILIYORUZ SHE OLDUGU ICIN S TAKISI ALIYO ... BOOKS DAKI ANLAM NEDIR ... KITAPLAR YAZAR ANLAMSIZSA EGER NEDEN BOOK DEMIYORUZ .. ? KURALINI OGRETIR MISINIZ


HseyinAvni

book sayılabilen bir kelime olduğu için tek başına kullanılamaz. a book/ the book/ books olarak kullanılır.

books buradaki s takısı çoğul değil ,

she writes a book, o bir kitap yazar dediğimizde herhangi bir kitaptan bahsediyoruz.

she writes the book dediğimizde yine bir kitaptan bahsediyoruz ama bu sefer kitap belli

she writes books dediğimizde o kitap yazıyor demiş oluyoruz.


zoncom

Neden Kitaplar degil


AKAY_47

S takisi zaten writes orda gelmis. Book ta birdaha s gelmis books olmus. Cevapta kitap diyor...


SonglGedik1

Bir insan ayni anda birden fazla kitap yazamaz bu yuzden mantiken kitap olmali...


MnevverBlk

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda fiil 's takısı alıyor ama nesnelerin de 's takısı aldığını ilk kez duyuyorum!


berbeyboz

Books aslında kitaplar olucak neden kitap olmuş açıklar mısınız


diyojennn

Neden books harbiden


eylulbasak09

Diyorum ama anlamiyor


Taha848576

Programda bazi hatalar var galiba


mechatroni8

the cengiz hocanin dedigi gibi ingilizcede zengin zengin zengin kurali vardir for example, they are watermelons ,turkcede onlar karpuzlar dememiz gerekirken onlar karpuz diyoruz


KaderSar3

Yazıyor ile yazar arasında ne fark var bana açıklayın allah için ya


emel06

Evet neden books


beyza_tsci

Hayıııır gelir sen yanlış biliyosun


Yiitcan620

Hocam biri bana açıklasın books yazıp kitap olarak düzeltmek nedir


orkun1616

'o kitaplar yazar' olur.


batuhan227618

Books neden kitap diye çevrilmiş mantıklı bir cevap bulamadım yok mu bilen bir ingiliz kardeşim 10 yıldır bildiğimiz şeyide şaşırttırdınız


brahimKara859886

she writes the book -o kitabı okur she writes a book -o bir kitap okur she writes books -o kitap okur. "herhangi bir kitaptan bahseder. genel anlamda." she eats apples. -o elma yer. "genel anlamda. bir tane veya belirtilen bir elmayı değil. benim bildiğim ve anladığım budur. https://www.duolingo.com/comment/1632177


mslm136281

Tebrikler kardeşim mantığını çok iyi oturtmuşsun


Elnursmayl

Book'daki "s" kitabların çokluğunu bildiriyor. Neden kitab?


Yunustakne

Kitap book olur ama burada books anlamadım


FrhadGzlov

O kitaplar yazar olmaliydi


Tugay-13

Kıtapi yazar olmuyo


bendytatl

bence zor değil okadar


Selahattin55171

Geniş zamanu anlatan linki atabilir misiniz?


SonglGedik1

O kitaplari yazar olmaz cunku bir insan ayni anda bir kitap yazar ama ayni anda birden fazla kitap yazamaz. Normalde evet dediginiz gibi olmali ama mantiken boyle bir sey olamaz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.
Başla