Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ten żołnierz nie ma rodziny."

Tłumaczenie:The soldier does not have a family.

0
1 rok temu

6 komentarzy


wiki0051

NIEEE ZJADLAM A I MI NIE ZALICZYLO NIEEE!!!

1
Odpowiedz1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Jeśli dobrze rozumiem, napisałeś "The soldier does not have family", czyli bez przedimka - to jest ciekawe zjawisko, warto na to zwrócić uwagę:

  • The soldier does not have a family - Ten żołnierz nie ma rodziny (najbliższej rodziny - jak żona i/albo dzieci)
  • The soldier does not have family może mieć 2 znaczenia:
    • Ten żołnierz nie ma żadnej rodziny (ani najbliższych, ani dalszych krewnych)
    • Jeśli ten żołnierz jest arystokratą, może to też znaczyć że on sam uzyskał szlachectwo, ale cała jego rodzina jest niższego stanu i on sam był "niższego urodzenia" (to drugie znaczenie oczywiście w brytyjskim angielskim).
3
Odpowiedz11 miesięcy temu

judyta390049

This soldier has no family. This soldier does not have a family. dlaczego obie wershe są poprawne?

0
Odpowiedz1 rok temu

silmeth
silmeth

Ponieważ są. Po angielsku brak posiadania można wyrazić zaprzeczając samo posiadanie (he does not have a family – on nie ma rodziny) lub zaprzeczając istnienie posiadanej rzeczy (he has no family – dosłownie: on ma żadną rodzinę, czy odrobinę bardziej gramatycznie po polsku: on ma brak rodziny, on nie ma żadnej rodziny). Oba zdania znaczą dokładnie to samo.

W niektórych innych językach germańskich jest podobnie, np. w norweskim można powiedzieć han har ingen familie (he has no family) jak i han har ikke en familie (he does not have a family). Choć ta druga wersja jest mniej popularna i mniej idiomatyczna.

7
Odpowiedz1 rok temu

cineqq

Dlaczego gdy nie wstawie does jest źle?

0
Odpowiedz4 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod
  • 1074