Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"In general, the staff is bilingual."

Çeviri:Genelde personel iki dillidir.

0
4 yıl önce

18 Yorum


ErdiTartar

"Genellikle personel iki dil bilir" daha düzgün bir cümle değil midir? Yanlış saydı.

27
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

iki dil bilmek ve ikidilli olmak kesinlikle aynı şey değildir. birine "bilingual" diyebilmek için ya iki ana dille büyümesi, ya da iki dili de neredeyse ana dil seviyesinde konuşması gerekir. mesela orta derece ingilizce bilen birisi iki dil bilir ama ikidilli değildir.

35
Cevap ver4 yıl önce

ErdiTartar

Teşekkürler

6
Cevap ver4 yıl önce

OkanYavuz1

O zaman ".. iki dile hakimdir." çevirisi de doğru bir çeviri olur değil mi? Hem daha güzel duyuluyor sanki..

3
Cevap ver3 yıl önce

albatrosdi

Tesekkur ederim. Gercekten cok emek veriyorsunuz.

2
Cevap ver2 yıl önce

emreozupek

Burada çeviri mı yapıyoruz yoksa yeni kelime mı uyduruyoruz TDK da böyle bir kelime yok İngilizce farklı manaları türkçe aynı ifade edebiliriz check ve control de olduğu gibi Lütfen ingilizce öğrenecez derken Türkçeyi katletmeyin

1
Cevap ver2 yıl önce

mahmut3919

Tukcede iki dilli diye bir kalip yok acayip olmus :(

7
Cevap ver3 yıl önce

MehmetDal1

Saçmalık

3
Cevap ver3 yıl önce

darikov1

staff tekil mi çoğul mu cümlede is kullanılmış Türkçe çevirisi çalışanlar...

1
Cevap ver3 yıl önce

unsalcibram

Çoğulu kastediyor ama kelime tekil. O yüzden de is kullanılır.

Glasses da gözlük olarak düşünüldüğünde tekil ancak s eki aldığı için are kullanılıyor.

6
Cevap ver3 yıl önce

sabadur

"staff" için "eleman" kelimesini tercih ettim ancak kabul etmedi. "personel" ile "eleman"ın ne gibi ayrımı var?

1
Cevap ver3 yıl önce

arda109070

Staff görevli diye yazdim hata dedi

0
Cevap ver3 yıl önce

Edablbl2

Dillidir ne ak

0
Cevap ver2 yıl önce

asezer81

"genelde personel iki lisanlıdır" niye kabul edilmedi ?. Lisan konuşulan dil değilmidir ?.

0
Cevap ver1 yıl önce

UmutcanInal

genelde çalışanlar iki dil biliyorun neresi yanlış anlayamıyorum

0
Cevap ver1 yıl önce

JinSonWoo

Merhaba, verdiğiniz cevapta (know) fiili bulunuyor fakat cümlede böyle bir fiil bulunmamaktadır.

0
Cevap ver1 yıl önce

UmutcanInal

doğru söylüyorsunuz ama doğal cevaplar veriyoruz günlük hayatta kullanılan cümlelerle ilişkilendiriyoruz ya bizim biraz yapay zekanın düşündüğü tarzda düşünmemiz gerekiyor ya da sitenin biraz daha doğallaştırılması

0
Cevap ver1 yıl önce

zeyyneppp

In neden kullanilmis

0
Cevap ver1 ay önce