"Adam elmayı yiyor."

Çeviri:Der Mann isst den Apfel.

March 21, 2017

8 Yorum


betolata33

neden apfelden önce der kullanmadık da den kullandık?

March 21, 2017

Eluvian_

"essen" fiili akkusativ hal gerektirir. Almancada bazı fiiller ardından gelen isim soylu kelimede dativ veya akkusativ hal gerektirir. Artikeller de buna göre değişir. Aşağıda akkusativ halde artikel değişimleri mevcut:

  • der / ein --> den / einen
  • die / eine --> die / eine
  • das / ein --> das / ein
March 21, 2017

Rafet736298

Çünkü Almanca,da yemek akkusativ,tir . der apfel kullanılamaz . !

June 12, 2018

utkuatilgan

Akkusativ olma sebebi ise 'neyi?' sorusuna cevap veriyor olması burada.

June 23, 2018

BaakNisanv

isst ile ißt'in farkı yok diye biliyorum ama biri açıklayabilir mı yanlış saydı?

March 10, 2018

YaseminUsl6

Einen yazinca niye kabul etmedi

October 9, 2017

Aybeniz159416

Der mann isst Apfel

January 26, 2018

alperen601201

Tek attim aga b

March 27, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.