A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Does she have children?"

Fordítás:Vannak gyerekei?

0
4 éve

15 hozzászólás


EszterZubor

Na ezt most magyarázza el nekem valaki h miért ez a fordítása.köszi

7
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert a 'valakinek van valamije' birtoklást angolul a 'have' ige fejezi ki.

  • She has children = Vannak gyerekei. (Neki vannak gyerekei)

Kérdést meg úgy képez az angol, hogy az (első, ha több van) segédige helyet cserél az alannyal. Ha nincs segédige, akkor bekerül a 'joker' do segédige (3. személyben 'does'), hogy legyen, ami így helyet cserél.

Így lesz:

  • Does she have children = Vannak (neki) gyerekei?
14
Válasz44 éve

EszterZubor

koszi :)

2
Válasz4 éve

Banandi

S miért lesz have has helyett? A választ köszönettel várom.

0
Válasz3 éve

Fanni109

Azért, mert ott van a "does". Ilyenkor az ige átalakul szótári alakba. Pl.: She eats soup. Does she eat soup?

2
Válasz3 éve

Csacsika2

köszönöm én is !

0
Válasz3 éve

GzaSzab

radnaitomi! Úgy tünik, hogy Te kened vágod az angolt, s csak azért korzózol a duolingon, hogy olyanoknak, mint én a sötétségben világosságot gyújtsál.Ezer köszönet érte:))))

4
Válasz4 éve

Csacsika2

Csak, hogy tudja mindenki !!! radnatomi -angol tanár- ! Mindig csodáltam a türelmét, segíteni akarását ! Irigylem a tanítványait !

2
Válasz3 éve

radnaitomi

Nagyon kedves, hogy ezt írod! :)

Igyekszem minél türelemsebben és érthetőbben elmagyarázni dolgokat, jó, ha néha sikerül ezek szerint! :)

3
Válasz3 éve

MelindaBoda

Neiki... Neki!

1
Válasz4 éve

OldAkita

Ahogy a "does" fölé tettem a kursort, azt írta ki hogy "csinál". Sebtiben fordítottam is: Csinál gyerekeket? Nem fogadta el a beste lelke :))) Én meg megtanultam hogy a "csinál" nem csinál semmit :)

1
Válasz4 éve

gyuluska

forditásom "vannak neki gyerekei" nem fogadta el.Ahogy vegig olvastam a hozzászolásokat látom bosszanto hiba.

0
Válasz4 éve

laszlo.rek

Ez valóban hiba. Nekem sem fogadta el a "vannak neki gyerekei" fordítást. Jónak a "vannak neiki gyerekei" adta meg.

0
Válasz4 éve

FarsangMark

Ez hiba neki vannak neki hogy lehet vannak

0
Válasz3 éve

Csipike89

A he es she utan nem has-nek kellene lennie?

0
Válasz3 éve