A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The children read books."

Fordítás:A gyerekek könyveket olvasnak.

4 éve

44 hozzászólás


marcsi0727
marcsi0727

"a gyerekek könyvet olvasnak" - ebben mi az elírás?

4 éve

istvanbohm

mert nem könyvet, hanem könyveket olvasnak. a books ugye a book többesszáma.

4 éve

marcsi0727
marcsi0727

igen, de magyarul sok mindent egyesszámban mondunk akkor is, amikor más nyelvben ez nem így van... pl 2 könyv - nem tesszük többesszámba a főnevet. - tehát a kérdés: szó szerint kell fordítani, vagy szépen magyarosan?

4 éve

istvanbohm

legtöbbször szó szerint(függ a szövegkörnyezettől). persze nagyjából ugyanazt jelenti a kettő, de a fordító fennakad ilyesmin. szóval így kell fordítani:

the cildren read a book - a gyerekek egy könyvet olvasnak the children read books - a gyerekek könyveket olvasnak

4 éve

DoulinGirl

de angolban ha 1-nél több valami van akkor többesszába kell rakni! pl.: two cats

3 éve

roika01

A mondat arra utal, hogy több gyerek több könyvet olvas nem pedig több gyerek egy könyvet olvas.

1 éve

David.pakozdi

Igen, ez a hiba szerintem is.

3 éve

Barci2

de ott van a helyes válasznál is.

2 éve

mbruno2005

többesszám

3 éve

dane333

Books egyenlő könyvek

4 éve

Szopd

Nekem elfogadta igy is. De gondolom könyveket olvasnak ugy a helyes

3 éve

xxcmate007

Könyveket

3 éve

Kolarov3

Nincs elírás! Helyesen van fogalmazva!

1 éve

va1lEI

ugyanezt írtam és nekem mégis elfogadta

3 hónapja

Bazsi0927

Én is ezt írtam, de nekem elfogadta.

3 éve

kispath

A konyv vam tobbesszamban nem a gyerek de azse jo

4 éve

saccha_rose

A books nekem úgy hangzik mintha azt mondaná hogy box

4 éve

Banyoca

Én is úgy értettem. Csak azt ritkán olvassák gyerekek, igy kikövetkeztettem, csak books lehet. :)

3 éve

hemelhempstead

A gyerekek konyvet olvasnak- ez volt az en valaszom es kijavitott arra, hogy A gyermekek konyvet olvasnak. Gyerekek- gyermekek? Megkulonboztetjuk? :)

4 éve

Maci1946

Nem a gyerek-gyermek volt a hiba, hanem az, hogy nem könyvet olvasnak, hanem könyveket! Books - többesszám!

3 éve

Minnike

Gyermek es gyerek jelentese nem ugyanaz? Csak a magyarban van hasznalati kulonbseg, de jelentese ugyanaz.

4 éve

kmaja725

Azt el kene fogadnia

3 éve

bgyr576

gyermekek = gyerekek

4 éve

homokitimi

A gyerekek könyvet olvasnak. Szerintem ez is helyes.

4 éve

istvanbohm

nem. mert a könyvek is többes számban vannak az eredeti angol mondatban. vagyis nem könyvet olvasnak, hanem könyveket.

4 éve

kmaja725

Igen az

3 éve

kmaja725

Marmint a konyvek tobbes szama

3 éve

jeamiro

A gyerekek olvasák a könyveket. Mi a hiba?

4 éve

istvanbohm

the children read the books. - a gyerekek olvassák a könyveket. (van határozott névelő)

the children read books. - a gyerekek könyveket olvasnak. (nincs határozott névelő)

4 éve

michelin1975

Úgy hallom mintha azt mondaná box es nem buksz

4 éve

kmaja725

Tenyleg nem egeszen jo az a mondas de ha a teknosre kattintasz akk lassabban is elmondja

3 éve

dane333

A books ra jó a könyv is

4 éve

Jocca666

A kölykök nem elfogadott :D

3 éve

nikolllll

A gyerekek elolvassak a konyveket Miert nem jo? Valaki valaszolja meg pls

3 éve

Barci2

nem tom

2 éve

Dombi94

Itt miért nem kap a read-s végződést?

3 éve

Barci2

a gyerekek olvasnak mié nem jó?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

2 éve

mokrai

ez jó:))

1 éve

Mark217439

Fuck you

5 hónapja

kmaja725

De az alanyi vagy tárgyas ragozas szamit

3 éve

kmaja725

?

3 éve

ujgyerek

nem tudom nekem elfogadta

4 éve

kmaja725

Jo Mert nekem nem Na mindegy Koszi

3 éve

Piplupka

Ezért le vonni potot -.-"

3 éve