1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Jem jabłko."

"Jem jabłko."

Tłumaczenie:I eat an apple.

March 12, 2014

20 komentarzy


hobbit2000

Powinno byc " I eat AN apple" a aplikacja pokazuje blad wprowadzajac wyraz " THE"


wiktoria248077

W tym mogło być i tak i tak


buskes76

Jeśli chodziło by o określone dla rozmówców jabłko to z "the" a jeśli ogolnie o jakiekolwiek to z "an"


Aleksandra11331

Ok? Czy ktoś mi powie dlaczego mi nie zaliczyło jak napisałam ,, I eating apple"? Przecież I eating i I eat to to samo...!


br0d4
Mod

Nie, to nie jest to samo. Gdyby to faktycznie było to samo, to w języku angielskim nie byłoby odrębnych czasów Present Simple i Present Continuous.

  • "I eat" - to czas Present Simple - poczytaj o nim np. tutaj i tutaj

  • "I am eating" - to czas Present Continuous i nie wolno w nim pominąć czasownika "to be" w odpowiedniej formie osobowej "am/is/are" - poczytaj o nim np. tutaj i tutaj


Decadentia_Ars

It's kind of offtop, but is it unusual to translate this sentence in Polish as "Ja jem jabłko"? Because in Russian it would be "Я ем яблоко", in Ukrainian "Я їм яблуко", in German "Ich esse einen Apfel", in French "Je mange une pomme", etc. So, is pronoun "Ja" unnecessary in such a sentences in Polish?


Kawaholik

Yes. In general pronouns are unnecessary in Polish and are only used when it is necessary to differentiate between persons, e.g "Dziewczyna je jabłko ale ja jem chleb." → "The girl eats an apple but I eat bread."


br0d4
Mod

Pronouns are almost always omitted in 1-st and 2-nd person, but often kept in 3-rd person.


AndrzejJar13

"Ja" seems unnecessary in this case


siostrzyczkaAnia

nie pokazuje mi się bloczek eat :( mam tylko eating


br0d4
Mod

W takim wypadku, zamiast odpowiedzi w czasie Present Simple, wpisz drugą poprawną odpowiedź w czasie Present Continuous: "I am eating an apple" (to znaczy: jem w tej chwili). Trzeba być tylko ostrożnym, bo w wypadku niektórych czasowników albo kontekstów nie można zastępować jednej formy drugą.


dynia02

nie mam do wybory słowa "eat"


br0d4
Mod

W takim razie zapewne masz "eating", aby utworzyć odpowiedź "I am eating".


GrzegorzGa969205

W tym przypadku powinien byc użyty present continuous a nie present simple. Jem jabłka mogłoby sugerować present simple ale jem jabłko jak dla mnie wskazuje na tu i teraz.


PaulinaOsk1

Dokladnie! Jestem tego samego zdania. Domyslilam sie odpowiedzi bo nie bylo "am" zeby stworzyc czas p. Cont. Ale uwazam to za blad.


Patryk596927

Dlaczego nie "I eats"? kiedy dodaje się końcówkę "s" a kiedy nie?


MariolaMat10

Używamy "s" tylko w osobie trzeciej it/he/she.


KubaMasterPlayer

Zaliczylo I eatan appple :/


br0d4
Mod

Tak, jako literówkę. "Zjadłeś" jedną spację: "I eat_an appple" - skrypt do sprawdzania poprawności akceptuje popełnienie 1 literówki w odpowiedzi, o ile powstałe w ten sposób słowo nie jest innym słowem języka w którym ma być zapisana odpowiedź.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.