"Két nappal ezelőtt ivott vizet."

Fordítás:She drank water two days ago.

4 éve

26 hozzászólás


Paperfox1
Paperfox1

Azért, mert ha valami a múltban történt, de következménnyel van a jelenre, akkor az befejezett jelen. - Két napja ivott vizet.(ez egyszerű múlt) De ha két napja ivott vizet és azóta semmit, akkor a következmény, hogy kiszáradt, vagy kezd kiszáradni, tehát máris hatása van a jelenre, ennélfogva befejezett múlt.

4 éve

bruati

Vigyázz, nagy hiba amit mondasz. A 'present perfect'-ben csak néhány időhatározót lehet használni. Az 'ago'-t pont nem. Tehát itt nincs semmiféle következményről szó.

4 éve

ufonauta

Ez nem egyszerű múltidős szerkezet?Akkor miért van itt a befejezett jelenidőnél?

4 éve

bruati

azért, hogy teszteljék, tudod-e mikor kell használni a 'present perfect'-et

4 éve

malackutya

Ez nem pres.perfect

3 éve

bruati

persze, hogy nem, de akkoriban azoknál a feladatoknál volt ez is

3 éve

Paperfox1
Paperfox1

Illetve befejezett jelen, bocsánat.(:

4 éve

ufonauta

De akkor nem úgy kellene írni, hogy "She has drunk water two days ago."?

4 éve

rock4ever

present perfectes szerkezetben TILOS az ago időhatározó használata, mert az MÚLT IDŐRE (PAST) utal! 2 napja nem ivott vizet (két nap ÓTA nem ivott vizet) -> ez present perfect: he has not drunk water for two days. itt van a kapcsolat a jelennel, két napja nem ivott vizet, tehát kezd kiszáradni (vagy már nagyon berúgott) :D

4 éve

ufonauta

Köszönöm!

4 éve

Gy.B.

Bocs... Nem tilos csak ritka.

"I've just checked it a few minutes ago."

Ehhez hasonlókat naponta hallok itt malájföldön. Elméletileg hibás, de használják.

Ezeknél ugyanis a közelmúltban befejezett cselekvés eredménye nagyon is érdekel minket, és a present perfect ezt hangsúlyozza ki!

Arra meg, hogy mennyire tartják be a szabályokat álljon itt egy ellentétes példa:

"I didn't do my homework yet."

Ez ugyebár present perfect lenne. A "Yet" is azt mutatja. Az USA-ban mégis sima múlt idő. (A példa az 5perc angol igeidők könyvből van, ahol pont azt boncolgatják, hogy vigyázzunk a "szabályokkal")

3 éve

miklos44

A "She drank water two days befor." is jó szerintem, ha nem miért?

4 éve

bruati

hát csak azért, mert before a helyes szó :-)

4 éve

miklos44

Kösz

4 éve

bruati

nincs mit, amúgy ugyanolyan jó, amit írtál

4 éve

szanyizoltan

Á,én ezeket az igeidőket soha az életben nem fogom megtanulni...Ha az eddigi x (nagyon sok,le se merem írni,mennyi) évben nem sikerült,akkor ezután se fog.

4 éve

fantai

a DRANK mit keres itt?

3 éve

bruati

mi az, hogy mit keres itt? miért minek kellene helyette lennie?

3 éve

fantai

drunk esetleg

3 éve

Gy.B.

Akkor most komolyra fordítva, mert látom van aki nem érti , hogy a ":XD" az szarkazmust jelöl, mások pedig nem nézik meg a linket, csak véleményt mondanak....

Present Simple - "I usually drink tea first thing."

Past Simple - "I drank two glasses of wine yesterday ."

Present Perfect Simple - "I was upset because he had drunk my beer."

Szóval a "drunk"-ot felejts el. Ez Past Simple, és ott a "drank" használatos.

3 éve

fantai

aha, értem köszi

3 éve

Gy.B.

Lehet hogy a drink rendhagyó múlt ideje? De nem biztos! :XD

http://www.learnenglish.de/vocabulary/Tenses/drinktense.html

3 éve

bruati

nem lehet, hanem biztos, mint a halál

3 éve

Gy.B.

Reméltem az :XD mutatja majd a szarkazmust...

3 éve

laczkosanyika

Ago helyett before-t írtam, nem fogadta el :( LOL

3 éve

Gy.B.

itt egy rovid magyarazat.

http://englishhelponline.me/2010/05/16/the-difference-between-words-ago-and-before/

“ago” is used when talking about past times from the present moment and “before” is used when talking about past times from a time which is NOT the present moment.

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.