1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They ask me to finish by tom…

"They ask me to finish by tomorrow."

Fordítás:Arra kérnek, hogy holnapra fejezzem be.

March 12, 2014

14 hozzászólás


armiba

Tanulságos. Az ember azt gondolná, hogy a "holnapra" határidő megszabást az angol "for tomorrow"-nak mondaná. De ő másképpen gondolkodik: a holnapi napot is felhasználva fejezzem be a munkát, azaz a holnapi nap által. Így lesz a "by tomorrow". Érdemes ezt a gondolkodást is elsajátítani az angolul tanulónak.


Kmera78

én is úgy gondolom, hogy az ask - kérdezni, az ask for - kérni


freemail.hu

ez nem egy egyértelmű kérdés szerintem


EtaBalog

Kérdeznek engem, holnapra befejezem-e. Számomra nem derül ki ebből az angol mondatból hogy kérnek vagy kérdeznek. Bennem van a hiba? Tudna valaki segíteni a megfejtésben?


Harga

"They ask me to finish by tomorrow." - "Azt kérik tőlem, hogy holnapra végezzek." De: "They ask me whether I finish by tomorrow." - "Kérdeznek engem, holnapra befejezem-e." (Vagy még inkább: "Azt kérdezik tőlem, hogy holnapra befejezem-e." )


aptg.gabi

Köszönöm, pont ezen agyaltam, hogyan "szól" a 2. mondat angolul. :)


johalasz46

Első mondata nagyszerű! Ezért nincs, hogy mit kérnek ( it= azt )...- 2020.08.


petam1

Az "ask" az nem kérdezni?


csilla69

ask- megkér, kér, felkér, kérdez


telek01

azt kérdezik befejezem-e holnapra? vagy miböl lehet kideriteni hogy az ASK mit jelent, kér vagy kérdez?


Marcsi75036

"Azt kérték tőlem fejezzem be holnapra" miért nem jó????


Harga

Mert ez múlt időben van.


Maria921028

Nem hiányzik innen egy "it", vagy "that"…?


BlintDvidT

Csak azért rontottam el, mert azt hallottam, hogy "They asked me...". Néha annyira nem lehet bizonyos szavaknal érteni. ☹️

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.