Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"On mówi, ona słucha."

Tłumaczenie:He speaks, she listens.

1 rok temu

11 komentarzy


Marta260653

Czemu listens

1 rok temu

Emwue
Emwue

W czasie simple present, koniugacja(odmiana przez osoby czasowników) dla trzeciej osoby liczby pojedynczej ma końcówkę '-s'(czasem '-es', gdy inaczej ciężko byłoby wymówić).

  • 'I listen' – „(Ja) słucham”
  • 'You listen' – „(Ty) słuchasz”
  • 'He/She/It listens' – „On/Ona/Ono słucha”
  • 'We listen' – „(My) słuchamy”
  • 'You listen' – ”(Wy) słuchacie”
  • 'They listen' – „Oni/One słuchają”
1 rok temu

szymon2003

,,He says, she listens" - czemu tak nie może być?

8 miesięcy temu

RobertMurawski
RobertMurawski

nie wiem, google tłumacz mówi, ze to jest dobrze. zgłosiłem wg blabla https://pl.bab.la/slownik/polski-angielski/m%C3%B3wi%C4%87

5 miesięcy temu

Rabit180103

A czy może być też "hears"? I jaka jezt różnica między listen a hear?

10 miesięcy temu

Anoito1

listen to słuchać, a hear to słyszeć :)

8 miesięcy temu

989MARTA

Hear znaczy slyszec, np Do you hear me? ( czy mnie slyszysz?) Listen znaczy sluchac, np Are you listening to me? (Czy ty mnie sluchasz?)

8 miesięcy temu

ewa265114

Hears to znaczy ze on slyszy a listes ze slucha

8 miesięcy temu

Rafa210443

A dlaczego jest zle: he says, she listens?? Moze ktos mi wytłumaczyć

7 miesięcy temu

DIVO685780

Dokładni Rafał

5 miesięcy temu

NicNT

Dlaczego używamy tylko "speaks" a nie "says" ? Czy "say" nie używamy, gdy mówimy coś do kogoś a "speak" częściej w znajomości języka. Może ktoś mnie oświecić?

2 miesiące temu