1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Dein Auto ist neben meinem A…

"Dein Auto ist neben meinem Auto."

Çeviri:Senin araban benim arabamın yanında.

March 27, 2017

5 Yorum


Baris462986

Peki neden meinem oluyor das Auto


alibektas34

Bazı edatlar Dativ ile, bazıları Akkusativ ile, bazıları da duruma göre ya Dativ ya da Akkusativ ile kullanılır. (bir hareket içeren fiil varsa Akkusativ ile, durum iceren bir fiil varsa Dativ ile.)

Neben edatı bu "iki-durumlu edatlara" bir örnektir. Bu örnekte fiil bir hareket değil, bir durum içeriyor. (Senin araban benim arabamın yanında.)

Diyelim ki, örnek "Senin araban benim arabamın yanına gidiyor." olsaydı. Bu durumda fiil hareket içerdiği için Almanca çeviride meinem değil meines kullanılması gerekecekti.


hhgfjytjyd

"Senin araban benimkinin yanında" yanlış bir cevap olmamalı.


Eluvian_

"benimki", zamirdir. "benim arabam" derkenki "benim" ise sıfat; arada böyle bir fark olduğunu bilin.

  • Senin araban benimkinin yanında. = Dein Auto ist neben meinem.
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.