"We have not yet started."

Fordítás:Még nem kezdtük el.

March 12, 2014

30 hozzászólás


Xelph

Mert a yet present perfect-ben van, de a végére kéne

August 5, 2014

resi69

Szerintem is a vegere valo a yet.

January 10, 2015

RajosMt

De igen úgy :) Ami egyedül beékelődhet az ige elé az a Just (=éppen most) :

-I have just cleaned up (Éppen most mostam fel)

vagy az already (=már /kijelentő Mondatban) :

-I have travelled by plan already vagy I have already travelled by plan (Utaztam már repülővel)

Egyébként a Present Perfekt befejezett Jelent jelent :D amit alt MÚLT idővel fordítunk le ;)

-Have you seen Romeo and Juliet? (Láttad már a...)

-a dog has bitten me (egy kutya megharapott engem)

-somebody has stolen my cycle (valaki ellopta a biciklim

-... Ez mind-mind múlt idő :)

May 27, 2015

Gy.B.

Bocs... Valóban elírtam. 99%-ban múlt idővel fordítjuk.

May 27, 2015

Alejandro529

Ezt nem így kellene? We haven't started yet.

April 13, 2015

P.Gabor

Present Perfect ? - csapjunk a lecsóba :)

March 12, 2014

affy

Tudod, beta meg.. ;) Bar egy ido utan mar ez a mentegetozes is nagyon ciki kezd lenni..

March 25, 2014

RicIHARDIsoN

ez egy másik igeidő...rossz leckében van a mondat

August 13, 2014

P.Gabor

Alapvetően, nem zavar. ;)..

March 26, 2014

Jpiroska

Úgy tudtam, a yet a végére való. Ha már sokszor a szórend miatt is levon.

March 14, 2014

csodapokmona

"Nem kezdtünk még" miért nem jó?

March 31, 2014

BLacee

Jelentsd be! Szerintem is jó

April 3, 2014

RahabLilit

Szerintem "nem kezdtuk el.." es a yet valoban a vegere..

January 26, 2017

ronkovics86

"Még nem indultunk" nem jó?

April 17, 2014

Gizus123

A "nekünk még nem kezdődött el" nem egy lehetséges jó fordítás?

September 10, 2014

RicIHARDIsoN

Úgy szerintem az valami ilyesmi lenne: "It has not yet started for us."

September 10, 2014

Gizus123

Köszi

September 16, 2014

eszirjk

Pontosan ezt írtam be, és rossznak minősítette

February 27, 2015

40Laci

a "még nem indultunk" helyett az én fordításomat: "még nem startoltunk" is el kellene fogadni. A lehívható"szótári tippben csak "kezdtünk, kezdtük és kezdett " szerepel, ki kéne egészíteni az "indultunk", v. "startoltunk"-kal!

July 18, 2017

GerleiIstv

Ebben a leckében "simple past tense" gyakorlása lenne a feladat.

December 18, 2018

Zotya242

:-o

May 15, 2019

nagyleticia

Miért kell ide a "have"?

July 7, 2014

Gy.B.

mert a present perfect igeidőt így képezzük:

have + az ige harmadik alakja.

Az már más tészta, hogy a present perfect JELEN idő az angolban. (A magyarban múlt időnek fordítjuk, de attól még nem az. :XD) Ez a lecke pedig a múlt időt hivatott gyakoroltatni.

October 30, 2014

RicIHARDIsoN

ott a pont! :)

November 1, 2014

Alejandro529

Mert Present Perfect. Az úgy néz ki, hogy alany + have + ige3

April 13, 2015

Makuka0

Nekünk még nem volt elkezdtve. (nem fogadta el, de egész biztos, hogy nem kellett volna elfogadnia?

April 3, 2015

nyusziagyar

Szerintem 100%-ig biztos. :)

April 3, 2015

Makuka0

okkó jó. ill. nem

April 3, 2015

Gy.B.

A te mondatod egy birtokos szerkezet.

Az igaz, hogy a "have" kell az angol birtokviszonyhoz, de akkor a tagadása nem "have not". (Bár már láttam rá példát) és nem ige ( "to start") áll utána.

I have a passport. - Van útlevelem.

Tagadása:

I have not got a passport. - vagy - I don't have a passport.

A fenti példa viszont:

A present perfect IGEIDŐT úgy képezzük, hogy "have + ige harmadik alak". (Az esetek 99%-ában jelen idővel fordítjuk.)

April 3, 2015

Makuka0

Ez így teljesen érthető! (még nekem is). Köszönöm a kimerítő válaszod. Mert ezen agyaltam.

April 4, 2015

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.