A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"We have not yet started."

Fordítás:Még nem kezdtük el.

4 éve

28 hozzászólás


Xelph

Mert a yet present perfect-ben van, de a végére kéne

4 éve

resi69

Szerintem is a vegere valo a yet.

3 éve

RajosMt
RajosMt

De igen úgy :) Ami egyedül beékelődhet az ige elé az a Just (=éppen most) :

-I have just cleaned up (Éppen most mostam fel)

vagy az already (=már /kijelentő Mondatban) :

-I have travelled by plan already vagy I have already travelled by plan (Utaztam már repülővel)

Egyébként a Present Perfekt befejezett Jelent jelent :D amit alt MÚLT idővel fordítunk le ;)

-Have you seen Romeo and Juliet? (Láttad már a...)

-a dog has bitten me (egy kutya megharapott engem)

-somebody has stolen my cycle (valaki ellopta a biciklim

-... Ez mind-mind múlt idő :)

3 éve

Gy.B.

Bocs... Valóban elírtam. 99%-ban múlt idővel fordítjuk.

3 éve

Alejandro529
Alejandro529

Ezt nem így kellene? We haven't started yet.

3 éve

P.Gabor

Present Perfect ? - csapjunk a lecsóba :)

4 éve

affy

Tudod, beta meg.. ;) Bar egy ido utan mar ez a mentegetozes is nagyon ciki kezd lenni..

4 éve

RicIHARDIsoN

ez egy másik igeidő...rossz leckében van a mondat

4 éve

P.Gabor

Alapvetően, nem zavar. ;)..

4 éve

Jpiroska

Úgy tudtam, a yet a végére való. Ha már sokszor a szórend miatt is levon.

4 éve

csodapokmona

"Nem kezdtünk még" miért nem jó?

4 éve

BLacee
BLacee

Jelentsd be! Szerintem is jó

4 éve

RahabLilit

Szerintem "nem kezdtuk el.." es a yet valoban a vegere..

1 éve

ronkovics86

"Még nem indultunk" nem jó?

4 éve

Gizus123

A "nekünk még nem kezdődött el" nem egy lehetséges jó fordítás?

4 éve

RicIHARDIsoN

Úgy szerintem az valami ilyesmi lenne: "It has not yet started for us."

4 éve

Gizus123

Köszi

4 éve

eszirjk

Pontosan ezt írtam be, és rossznak minősítette

3 éve

40Laci
40Laci

a "még nem indultunk" helyett az én fordításomat: "még nem startoltunk" is el kellene fogadni. A lehívható"szótári tippben csak "kezdtünk, kezdtük és kezdett " szerepel, ki kéne egészíteni az "indultunk", v. "startoltunk"-kal!

1 éve

nagyleticia

Miért kell ide a "have"?

4 éve

Gy.B.

mert a present perfect igeidőt így képezzük:

have + az ige harmadik alakja.

Az már más tészta, hogy a present perfect JELEN idő az angolban. (A magyarban múlt időnek fordítjuk, de attól még nem az. :XD) Ez a lecke pedig a múlt időt hivatott gyakoroltatni.

3 éve

RicIHARDIsoN

ott a pont! :)

3 éve

Alejandro529
Alejandro529

Mert Present Perfect. Az úgy néz ki, hogy alany + have + ige3

3 éve

Makuka0

Nekünk még nem volt elkezdtve. (nem fogadta el, de egész biztos, hogy nem kellett volna elfogadnia?

3 éve

nyusziagyar

Szerintem 100%-ig biztos. :)

3 éve

Makuka0

okkó jó. ill. nem

3 éve

Gy.B.

A te mondatod egy birtokos szerkezet.

Az igaz, hogy a "have" kell az angol birtokviszonyhoz, de akkor a tagadása nem "have not". (Bár már láttam rá példát) és nem ige ( "to start") áll utána.

I have a passport. - Van útlevelem.

Tagadása:

I have not got a passport. - vagy - I don't have a passport.

A fenti példa viszont:

A present perfect IGEIDŐT úgy képezzük, hogy "have + ige harmadik alak". (Az esetek 99%-ában jelen idővel fordítjuk.)

3 éve

Makuka0

Ez így teljesen érthető! (még nekem is). Köszönöm a kimerítő válaszod. Mert ezen agyaltam.

3 éve

Kapcsolódó fórumok