1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich möchte ein neues Auto."

"Ich möchte ein neues Auto."

Çeviri:Yeni bir araba istiyorum.

March 28, 2017

4 Yorum


humetin

Ich möchte ein Auto (das Auto)- Ich möchte ein neuES Auto.

Ich möchte einen Tisch (der Tisch)- Ich möchte einEN neuEN Tisch.

Ich möchte einE Brille (die Brille)- Ich möchte einE neuE Brille


Duygu_de

Ein neues auto derken hangi arabanın olduğu önemli değil yalnızca yeni bir araba olması yeterli. Das neue auto dendiğinde ise önceden sözü edilen ya da nitelikleri belirli yeni bir arabadan bahsedilir. Cümlenin nominativ ya da akkusativ olması mümkün değil. Burada fiil ile kullanılacak sözcüklerin nominativ ya da akkusativ olması söz konusu. Almancada fiiller nominativ akkusativ datıv hali gerektiren sözcüklerle kullanılabilir. Bunu her cümle için ayrıca değerlendirmek gerekir. İyi çalışmalar


gldn83

değerlendirirken nasıl bir yol izlemem gerektiğini ve nasıl ayırd edeceğimi kavramakta zorlanıyorum:(


Duygu_de

Şunu önerebilirim. Öncelikle fiilin Türkçe anlamına göre yalın, -i hali ya da -de, -den hali mi gerektiriyor buna bakabilirsiniz. Çoğu zaman Almanca ile aynı kullanım söz konusu. Bazı durumlarda farklı kullanımlar olabilir. Bunlara ayrıca dikkat etmeniz gerekir. Örnek: brauchen ihtiyacı olmak " Arabaya ihtiyacım var" bunu Türkçe cümledeki gibi -e halini diğer bir deyişle dativ halini Almanca cümlede kullanamayız. "Ich brauche ein/das Auto" olarak yazabiliriz.'Ein' belirsiz artikel 'das' ise belirli artikel olarak kullanılır. Hangi cümlede belirli hangi cümlede belirsiz artikelin kullanılması gerektiği ya cümlenin paragraf içerisindeki durumuna ya da eğer çeviri isteniyorsa o çevirideki sözcüklerin kullanımına göre belirlenir. " Ich moechte ein neues Auto." Ein bu cümlede belirsiz artıkel olarak kullanıldığı için yeni bir araba olarak çeviririz. Bunu Türkçe belirtisiz nesne olarak düşünebilirsiniz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.