"Ich brauche eine detaillierte Antwort."

Çeviri:Ayrıntılı bir cevaba ihtiyacım var.

March 28, 2017

4 Yorum
Tartışma kilitli.


gldn83

cümlenin dativ mi akkusativ mi olduğunu anlamama yardımcı olacak birşey var mı? burda cevab-a dediği için dativ olması gerekiyor sanki ama o zaman da detaillierten antwort olmalıydı. aydınlatırsanız sevinirim


Eluvian_

"-a" olduğu için dativ gerekiyor diye düşünmeyin, bu Türkçe mantığıdır. Almancada bazı fiiller dativ gerektirir, bazı fiiller akkusativ; Türkçede hangi halde olacağına bakılmaksızın. "Brauchen" fiili akkusativ hal gerektirenlerden.


unutmaz

Tıpkı folgen (takip etmek-izlemek) gibi. Türkçede beni takip deriz ve akkusativ kullanırız. Ama almancada O beni takip ediyor dediğimizde Er folgt mir denir ve dativ kullanılır. Bunları ezberlemek lazım. Başka çaresi yok.


mer205907

Ayrintili ve detayli ayni degil mi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.