A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Én sem"

Fordítás:Me neither

4 éve

20 hozzászólás


Nadybabe

either / neither és a or /nor. neither és nor szinonimák. Azonban "nor" csak egy kötőszó. "Neither" lehet melléknév és névmás is. neither person had the correct answer ( egyik személynek sem volt meg a helyes válasz) neither had the correct answer

He did not find the key either on or under the mat. ( nem találta a kulcsot sem a lábtörlőn sem alatta.

He mentioned neither the flooding nor the landslide. He did not mention either the flooding or the landslide. ez mind 2 ugyan az = nem említette sem az árvizet sem a földcsuszamlást.

4 éve

Maminti.
Maminti.

OK, de akkor a "Te sem" feladványra miért a "Nor you" volt a helyes válasz?

4 éve

tibonova

Mivel ez nem egy teljes mondat, ez lehet a mondat elején és a végén is. Ha a mondat elején van akkor

Neither me - Én sem és te sem...

ha a mondat második felében van, akkor

nor me - Te sem és én sem...

(A nagy kezdőbetű ne tévesszen meg senkit, a Duolingo minden szókapcsolatot nagy betűvel kezd.)

3 éve

xperiamini

Szia, mindig elolvasom a feladatok hozzászólásait. Most youtube videókon próbálom fejleszteni magam, de ez a magyarázat hasznos volt számomra. Köszönöm!

2 éve

KrdiSzabGi

Az nem gond hogy a Duolingo a either -t is jo valasznak adja meg? Nekem meg nem fogadja el.Felrevezetsz Duo?

2 éve

BernadettH1

Mi az a neither? En is a nort tudom

4 éve

Richie11111

Neither - not sem-sem. Neither a borrower nor a lender be. Se kölcsönző, se kölcsönadó ne legyél... Van olyan is, hogy either - or. Vagy - vagy. You either leave or shut up. Vagy elmész vagy befogod :D

4 éve

Sztankay54

Ez a Duo egyszerűen valahogy hiányos. Itt az "Én sem"-re azt írja,hogy "Nor me" Egy másik megoldásnak a " Me neither"-t hozza .Hogy is van ez? A "Neither do I" megoldást elfogadja...igaz ez utóbbi kifejezés.

2 éve

aimre33

Megoldásnak "Me nor" gondoltam, de nem fogadta el. Abból indulta ki, hogy az én is :"Me too", akkor az én sem "Me nor". A "Nor me" eszembe sem jutott!!! de ez nem jó. Valóban nem jó, vagy ismét egy anglicizmussal találkozunk?

1 éve

Harga
Harga

Duo megoldása korrekt.

4 hónapja

VfoneDroid

Nor me - engem sem volt az előző feladat. Magyarban határozottan külömbözik az én, engem, nekem. Angolban fura, hogy nem... Bosszantó.

1 éve

Petpali
Petpali

I do not

3 éve

nagyenyed

már elfogadja a nor me-t. Köszi, hogy jelentettétek

3 éve

mento.laszlo

Pontosan az előző kérdésben kérdeztétek fordításban, ott meg nem fogadta el nekem a nor me-t!

4 éve

AuerbachLa

Nor me - nekem se Nor I - én se A me az nem nekem-et jelent?

3 éve

drbogar

I am not too. Ez mért nem helyes?

3 éve

tibonova

Ez azt jelenti, hogy Én sem vagyok.

3 éve

Nadybabe

mert nem helyes :) ne próbálj logikusan tanulni. csak tanuld meg ahogy az angolok gondolkodnak. és akkor könnyebb tanulni. példa: 2 ember beszélget: I don't go to the store today. Neither am I. Ma nem megyek boltba. Én sem.

3 éve

florian.farkas

miért nem fogadja a nor-t pedig az is azt jelnti hogy sem

4 éve

anerzsike

Nem értem miért nem fogadta el. Egy tanulni akaró kezdőnek így nehéz haladni

4 éve