Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I will write down your name and address."

Překlad:Já si zapíši tvé jméno a adresu.

před 1 rokem

7 komentářů


Petr340551

Proč je tam to "down" ? Pochopil bych situaci, např. podepisuji smlouvu a dolu si poznamenám jméno a adresu. Dle mého má věta stejný význam i bez down ...

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

V AJ jsou tzv. frazova slovesa, je to slozeni slovesa a predlozky za slovesem, kde se meni, nekdy vice nekdy mene vyznam daneho slovesa. Write down je primo zapsat, write off je odepsat (ne jako na dopis, ale jako odpis financni ztraty treba), write up je naopak navyseni financni, atd. Tady by ta veta sice jakz takz bez down prosla, ale nebylo by uplne jasne kam to budete psat. Tim 'write down' je jasne, ze si ji zapisete pro pozdejsi pouziti.

před 1 rokem

Haluz1

A co když chci napsat, že: Zapíšu tvoje jméno dolů. = I will write down your name down (here)?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

I am going to write down your name at the bottom.

před 1 rokem

Haluz1

Děkuji

před 1 rokem

JanJitersky

Dobrý den, mohlo by být i: "Zaznamenám / poznamenám (si) tvé jméno a adresu"? Děkuji

před 10 měsíci

LeopoldBar

Já si poznamenám vaše jméno a adresu. Zapíšu nebo poznamenám? Není to synonymum?

před 4 měsíci