1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie haben ein Hemd."

"Sie haben ein Hemd."

Çeviri:Sizin bir gömleğiniz var.

March 29, 2017

15 Yorum


Engimo

"Onların gömlekleri var" olamaz mıydı?


Mahmut45

Ihr sizin değilmi


MerveGneyl1

Ein Hemd dediği halde Gömlekleri şeklinde tercüme etmesi hatalı değil mi??


iskenderoz

onlar olamayacak mı


kaancetinkayasf

Sizin bir gömleğininiz var yazdigimda yanlis diyor??


Yusuf708552

Bu saygi ifadesi olan Cumle arasinda bile "Sie" buyuk yazilan Siz


Ejesuss

"Siz" bazen ihr oluyor bazen sie oluyor. Nasıl ayrımını yapacağımı bilemiyorum. Belki de fiiller ihr'ya göre çekimlenemediğinde sie kullanılıyordur.


_welisa

'Sie' anlam olarak, hem onlar hem o (kız) hem de SİZ(saygı) anlamlarına gelir. Bu cümlede saygıdan siz olarak kullanılmış.


jazzyilker

Peki "onun gömleği var" gibi de anlıyorum bu cümleyi. Sizin gömleğiniz var demiş cevapta. Hangisi olduğunu nasıl anlayacağız?


KenanAlkan4

Onun olsaydı hat olurdu


KenanAlkan4

Bilmiyorum haben çoğul ama ein yani bir gömlek olduğu için belkide saygı olarak anlayabiliriz fakat onların bir gömleği var da olabilirdi bence bir kaç almanyada yaşayanla konuştum onlar sie siz anlamında kullanmamayı tercih ediyorlarmış


KenanAlkan4

haben çoğul ama ein yani bir gömlek olduğu için belkide saygı olarak anlayabiliriz fakat onların bir gömleği var da olabilirdi bence


SelinAlper

Sie onun da olabilir!!!!!


Eluvian_

"Onun" olsaydı "Sie hat ein Hemd." olurdu.


Yusuf12613

hat degil haben kullanilmis.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.