"Dziewczyny jedzą ryż."

Tłumaczenie:The girls eat rice.

4 lata temu

16 komentarzy


buskes76

"{{Konkretnie określone dla rozmówców}} Dziewczyny jedzą {{konkretnie określony dla rozmówców}} ryż" -
1a) "{{The}} Girls ARE eating {{the}} rice" ~ jeśli w tym momencie wykonują tę czynność to j.w. czas Present Continuous
1b) a jeśli w sensie że jadają to należy użyć czasu Present Simple czyli "{{The}} Girls eat {{the}} rice"

PS bez nawiasów znaczy mniej więcej że dziewczyny (/dziewczęta /dziewczynki) oraz ryż tak w ogólności ~ jakieś (ew. pierwszy raz wspominane ~ określane dla rozmówców)

8 godzin temu

evva89

Niepoliczalny ? Jak to tlumaczyc?

4 lata temu

Mania_3

Policzalny rzeczowniki to rzecz, którą da się policzyć oraz mają liczbę mnogą np. banana, apple. Niepoliczalne rzeczowniki to te, które nie da się policzyć m.in. ciecze (np. water, oil, bread, cabbage, ham, meat, chicken (jeśli mówi się o jego mięsie))

1 miesiąc temu

cxxcxxc

lol ja wpisalem gril eats //http// ryż .i mi sie udalo lol

4 lata temu

Dawid713

to jest trol

1 rok temu

Alicja475747

Co pznacza niepoliczlny? Mam zablokowany tablet

7 miesięcy temu

Alicja475747

Oznacza pomyliłam się. wybaczycie?

7 miesięcy temu

Mateusz992179

Zapraszam do klubu. Kod:UWXGS

6 miesięcy temu

Alicja475747

Beeeeeek

7 miesięcy temu

ujoka

może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w tym zdaniu nie używamy przyimka "a" przed rice?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ ryż jest niepoliczalny.

4 lata temu

PiotrSutow

Raz jak pisze eat to woła eating choc w polskim pytaniu nie ma "jedza teraz"

4 lata temu

gorska84

Eats? Nie powinno tak byc?

4 lata temu

TomaszTatu

Tu jest liczba mnoga, a końcówke -s dodajemy w 3 os. l. pojedyńczej

4 lata temu

buskes76

Dodajmy iż tylko i wyłącznie w czasie present simple !

8 godzin temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.