Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Ty se mne dotýkáš."

Překlad:You are touching me.

před 1 rokem

7 komentářů


krupicak36

proc je tak are a ne is?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze je 'you are..'

I am

You are

He, she, it is

we are

you are

they are

před 1 rokem

Jirka447

zdravím, úplně nechápu mechanismus tvoření i použití "gerundií".... někdy minulý, někdy přítomný, někdy podstatné jm., většinou slovesa...poradíte, pls. , jak se v tom vyznat...? díky

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Tohle ale neni gerundium. Tohle je pritomny cas prubehovy (ktery, pravda, vypada jako gerundium). Gerundium u sebe nema to 'i am, you are...'

před 1 rokem

Jirka447

dík, ono to je v kapitole gerundia a nějaké vysvětlení jako u minulých času u této kapitoly není, tak jsem si vysvětlil, že se to gerundií nějak týká...hledal jsem nějakého společného jmenovatele a z té první " podkapitoly" mi to nějak nevysvitlo...

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Oni se z nejakeho duvodu takhle propletaji. Kdyby to bylo gerundium, tak by to treba bylo "i do not like you touching me' - nemam rada, kdyz se me dotykas.

před 1 rokem

Filomena.Prvni

Chtěla bych se zeptat, zda při použití koncovky "ing" musí být před tímto slovesem kp. "are", "is", "was".... jako zde: Jsi dotýkající se mne - přeloženo polopaticky. Napoprvé jsem napsala pouze: "You touching me." Pokud bych nevěděla, že zrovna probírám Gerundia (navíc tato věta ním ani není, jak píšete), napsala bych: "You touch me."

před 6 měsíci