"I like military buildings."

Fordítás:Szeretem a katonai épületeket.

March 13, 2014

18 hozzászólás


TthKlmn

Mik azok a katonai épületek ? Esetleg lehet kaszárnya is ?

February 6, 2018

Harga

Többek között.

March 23, 2018

rpdGll

Én is szeretném ha épületeket mondana és nem épületet

February 18, 2019

Harga

Az én kedvemért megtette.

February 19, 2019

JanosGrenc

hát mit mondjak,jelentős elhallással vagyok. többszöri meghallgatáskor is a "military" szót az én fülemben a szájzárral küszködő gépi hölgy hangján northelly -ként hallom.

March 6, 2019

Harga

Nem gond, csak meg kell jegyezni, amit így hallasz, azt hogyan írják és mit jelent.

March 10, 2019

kilencedik

az építmény szó miért nem elfogadható?

April 2, 2015

dlaccc

Én is azt irtam és rossz válasz

June 5, 2015

TthKlmn

Építmény construction, structure, és a building is jó

February 6, 2018

kaktuszvirag

Én pedig azt gondolom, hogy ez megint egy béna mondat. Roppant életszerű a katonai épületek kifejezés, és ezt még szeretni is kell. Hát NEM!

February 21, 2016

Harga

Az angol mondatokat készen kapták a fejlesztők, tudsz-e jobb fordítást rá?

January 4, 2018

Apici2

Nem kell szeretni. De szerintem senki nem kényszerít az alkalmazás használatára.

November 13, 2018

bence86

Most nem azért de ez The-nem kellene a gyári mondathoz? Sokkal értelmesebb lenne hogy : I like the military buildings .

March 13, 2014

GGABI2

Nem! Mert általánosságban mondom, hogy szeretem a katonai épületeket. Nem konkrét épületekről van szó!

October 5, 2014

karak74

A különböző épületcsoportok között viszont ezt a típust, csoportot igenis megnevezted. Kórházi épületek, repülőtéri épületek, katonai épületek, vagy sportcsarnokok, lakóépületek. Ez egy öt elemű halmaz, melynek rámutattál EGY adott, konkrét elemére. (Amely elem egy fogalom, és amely fogalom gyűjtőfogalom, így jellegéből adódóan sok "kézzel fogható" tárgyat jelöl.) Persze ezen lehet vitatkozni. Szerintem az a lényeg, hogy mit akarsz mondani! Amúgy a másik, hogy gyakran elmondják: mindig az angol az eredeti mondat, ehhez párosítják a magyar jelentést, jelentéseket. Illetve az angolban is megadnak egy variálási intervallumot, pl. itt "I like.. ." esetén "Szeretem.... " ;"You like.. ." esetén "Szereted.... " vagy "Szeretitek" ; "He likes.. ." esetén "Szereti.... " "She likes.. ." esetén "Szereti.... " "It likes.. ." esetén (Na! Azért remélem ilyet nem adnak meg! Bár! Ha épp épületet nem is, de egy kukac szereti az almát!); "We like.. ." esetén "Szeretjük.... "; "They like.. ." esetén "Szeretik.... " ; Egy gépi algoritmus meg néha csereberél...

September 11, 2016

GGABI2

Ja, ha meg azt mondom: I don't like cats. Nem szeretem a macskákat –, akkor meg bizonyára, az állatok egy konkrét, a macska nevű részhalmazáról beszélek. De ettől ez a mondat még mindig általánosságban beszél a macskákról. I like the cats you have. Na, ez már konkrét macskákról szól. Kedvelem a macskáidat. Úgyhogy maradjunk abban, hogy az „I like military buildings” azt jelenti, hogy Szeretem/ kedvelem a katonai épületeket. (Általában beszélve a katonai épületekről, és nem pedig egy konkrét katonai épületegyüttesről van szó, mely mondjuk, a hegyen áll.) I like the military buildings that stand on the hill. Szeretem azokat a hegyen álló katonai épületeket.

September 26, 2016

karak74

Ad1: Természetesen tiszteletben tartom/figyelembe veszem, hogy a Te angol szinted 25-ös, az enyém meg 10-es. ( jelen pillanatban. Továbbá számos fordítási szinted van, és egyéb itteni érdemeid.) Ad2: A külső szemlélők figyelmébe is ajánlom, hogy én korai tanuló korszakban vagyok, tehát ne az én hsz-eimet vegyék perdöntőnek. Én is folyamatosan tanulok (ahogy a jó pap is). Előző írásom két hetes, azóta én is olvastam újat a témában. Ad3: Hogy maga az egész kérdés fontos-e? Alapvetően az embernek az életben bőven van nagyobb gondja (Bár ez lenne a legnagyobb!), de hogy mégis "tollat" (bocsánat: klaviatúrát) ragad, annak pár oka azért van. Egy: Önmaga tudásának az ellenőrzése. Jól tudom? Nem jól tudom? Kettő: Az igazságérzet. Bosszantó, amikor a DL lehurrog (és "büntet") valamiért, amiben pedig úgy látom/láttam, igazam van. Ad4: "Úgyhogy maradjunk abban, hogy ..." ki dönti el? Tőlem, maradjunk! De nem mutattál rá konkrétan arra, hogy mi alapján (milyen szabályzat alapján) mondtad fentebbi soraidat. Ad5: Számomra ami leginkább mérvadó pl: "https://hu.scribd.com/doc/125908470/Dohar-Peter-Kis-angol-nyelvtan-pdf" vagy "http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/" (bár ez utóbbit inkább szóértelmezésekre használom, nem nyelvtanhoz). Az első forrás 135-dik oldalától kezdve (8-as apróság) lehet olvasgatni a témában. Bár szerintem abból is csak az jön le, hogy a szövegkörnyezet a mérvadó, perdöntő, mai meg ugyebár itt nincs. De ha nincs, akkor nem azt kellene, hogy vagy csak ezt fogadja el a gép, vagy csak azt? (Vagy mindkettőt?) (Ja! Épp most volt a leckémben a következő mondat: "I like the castles." Már jelentgetni sem merek.)

September 26, 2016

GGABI2

Kedves Karak74! Már Bence86-nak adott válaszomban leírtam, hogy milyen szabályt alkalmaztam a „the” határozott névelő kirakására, azaz jelen esetben a nem kitevésére. 3 forrásból vettem a válaszom. 1. Nekem így tanította a tantónéni az angol órán. 2. Az általad is említett Dohar Péter: Kis angol nyelvtan c. könyvből vettem. Ezt írja: Ha egy dologról általában beszélsz, soha ne használj határozott névelőt. Ilyenkor az angol vagy határozatlan névelőt használ (ha a főnév megszámolható), vagy többes számba teszi a főnevet, megszámlálhatatlanok esetében pedig nem használ névelőt. Pl.: A horse is a big animal. A ló (általában a ló) nagy állat. Horses are big animals. A ló nagy állat. Gold is a valuable kind of metal. Az arany (általában az arany) értékes fém. Cigarettes may ruin your life. A cigaretta tönkreteheti az életed. Cats eat mice. A macska egeret eszik. Milk is healthy. A tej egészséges. 3. forrás: Németh Katalin Angol nyelvtan könyvéből van. Az meg ezt írja Nincsen névelő: 1. Ha általánosságban beszélünk dolgokról, emberekről. A megszámlálható főneveket ilyenkor mindig többes számba tesszük. Figyelje meg a különbséget az általános és a konkrét esetek között.

In general: I don't like cats.

Particular people or things: I like the cats you have.

In general: Waiters work in restaurants

Particular people or things: The waiters will come only for lunch, they don't have to work in the morning.

In general: French food is delicious.

Particular people or things: I like French food, but the French food this restaurant makes is horrible.

A többi esetet (összesen hatot taglal), amikor nincs névelő most nem írnám le, mert ez vonatkozik a konkrét esetre.

Ezek után mondom, hogy maradjunk abban, hogy az „I like military buildings” azt jelenti, hogy Kedvelem a katonai épületeket. Általánosságban beszélve a katonai épületekről, nem pedig egy konkrét katonai épületről vagy adott katonai épületekről van szó. Remélem így már érthetőbben fogalmaztam.

September 26, 2016
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.