1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Oğlanlar tabağa dokunurlar."

"Oğlanlar tabağa dokunurlar."

Çeviri:The boys touch the plate.

March 13, 2014

57 Yorum


carinamnzs

Selam, I'm learning turkish, can someone help me?? -The boys touch THE plate. So, why not "Oğlanlar tabağı dokunurlar" ?????


Selcen_Ozturk

because "dokunmak" always requires "-e/a". to touch something= bir şeye dokunmak


carinamnzs

Anladım teşekkürler ^_^


Whiskeyice

the ( boy)+s ) = (oğlan)+lar) touch = dokun~dokunmak ( plate ) = tabak The plate = tabak+a soft state ( taba+ğa)

The boys touch the plate ----oğlanlar--dokunur- --tabağa


Rmeysa641284

The boys touch the plate (I 'm turkish people):)


Selin816743

Tabağı : the plate Tabağa: this plate or that plate


betulmymert

not "tabağı"

"tabağA"


Savasiren

Yes if you learn to turkish you should fellow me so we can speak some time. İt Ok?


alp055

The boys touches the plate olmuyormu


carinamnzs

The boy touches (it, she, he - touches) The boys touch ( I, you, we, they - touch )


esra8228

The boys çoğul s takisi gelmez


Mehmet977457

The nin birini atlamışın


benzeyneb

hayır çünkü boys diyor çoğul takısı var


mira718077

Olumlu cüme olduğu ićin olmaz


brtgtrn

"The boys touch to plate" olur mu ?


Selcen_Ozturk

hayır. touch fiili yanında edat olmadan kullanılır. to touch something= bir şeye dokunmak


mehmetozank

çok saçma bi cümle


Emocuk

Lanet olası the herşey onun suçuu


as.a

burada hep the olmak zorunda mı ?


Selcen_Ozturk

hayır. ama bir tanımlayıcı olmalı mutlaka. "they touch a plate", "they touch your plate" vs gibi


as.a

hmm anladım çok teşekkürler


MustafaElb17

Evet olmak zorunda olmasa cümle olmaz


brisfirat

Selcen hanim sizi yanlis anlamadiysam cevabin dil kurallari dikkate alindiginda "The boys touch the plates" olmasi gerekmiyor mu?


coskunu

Simdi soyle bir sey yaptim. En iyi ogrenme yanliş yaparak.ögrenmedir bana göre (Sistem yanliş yaptiğin soruyu tekrar karsina cikariyor) Ilk olarak the boys touch plate yazdim kabul etmedi (a plate) yazmadığım için. Tekrardab soruya the boys touch a plate yazdım bu seferde the plate olarak cevap karsiligi geldi ve cevabimı kabul etti???


HakanGnay3

The boys are neden olmadi


tueelik9

The boys touch a platede aolmadan olmuyormu


Gulsumcukk

The ın in degil miydi ne ara - a oldu


BeyzaYldz20

Neden "The boys touch is plate" kabul etmiyor? Oğlanlar bir tabağa dokunurlar demiyor ki? Kafam karıştı yardımcı olabilir misiniz?? ://


elmaruhu

"boys touch the dish." diye çevirdi? "dish" ne demek ki? neden plate değilde "dish"


gldwZP

Dish kirli tabakta kullanılıyor diye biliyorum emin olmamakla birlikte arkadaşlar dan bilen varsa izah edebilir mi?


MuratCingz1

The kuralını anlatır mısınız?


duruss

The boys touch plate yaptım sırf the koymadığım için yanlış saydı


bkcnhz

Iki kişinin bildiği nesne ya da soyut bir şeye the geliyor. Bize göre pek bi önemi yok ama onlara göre var. Can you give to me car? Dediğin zaman senin görmediğin hakkında bilgin olmayan araba için(the olmadan) kabul edilir. Ama arabayı sen de o da biliyor ise the Eki kullanılır.(give me to the car = arabayı ver) iki taraf da o arabayı biliyor. (give me car) = araba ver, sen ya da o arabayı bilmiyor(marka model renk gibi gibi gibi).


AdaIrmakYi

The boys are olmuyor mu ?


Aleyna709463

The yazmayı unutmak ; (


EliElizade

Neden the plates olmuyor.yardım lütfen. Ben bildiğim kadarıyla eğer uzlaşma olmalı .yani the boy(s) touch the plate(s)


miraceyll

Eğer "boys" değil de "boy" deseydi "touch" kelimesine "-s" takısı mı gelecekti? Bence başka bir şey gibi ama


RabiaMurat1

The'yı nerede ekleyip eklemeyeceğimi bilemiyorum. Biri bana anlatabilir mi?


H.Kubra009

Yaa bune ya sadece the koyduk gitti


king_is_back

Neden iki tane the koyduk


king_is_back

Bir canım vardı o da bitti hakkım haram olsun ♥️


Brargav

The ekini kullanmasak da belli bir şekilde uyum sağlıyor ve oluyor


PRO578433

Ulan ben bu sorunun##### THE nin anlamı yok klumadim diye yanlis doyo


Sude453052

The yerine to olması gerekmez mi


dragotreis

Hani çoğul özne çoğul nesne alıyordu. Aha da size plate. Yanıta göre yorum yapanlar var burada. Yorumlarını yanıta uyarlıyorlar.


caneraslanm

Bana biri oğlanların çogul olup tabağın tekil olmasının neden olduğunu açıklasın ? Hani çogulda hepsi çogul olmalıydı neden the boys touch the plates değil ???


king_is_back

Elif hanım hiç yakışıyor mu bu laflar size

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.