1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Modelki mają czarne sukienki…

"Modelki mają czarne sukienki."

Tłumaczenie:The models have black dresses.

March 13, 2014

5 komentarzy


KafarPL

czyli jeśli jest określenie że np: czarna sukienka to się nie dodaje przedimków? i przy liczbie mnogiej też nie?


yuioyuio

A/an występuje tylko przy liczbie pojedyncznej.

The może występować i przy pojedynczej i przy mnogiej

Nie chodzi tu o konkretne sukienki, więc nie używamy "the", ale nie możemy też użyć "a" bo jest liczba mnoga. Gdyby chodziło o jedną sukienkę, wtedy byłoby "The models have a black dress."


buskes76

Tu są "sukienki" czyli liczba mnoga zatem NIGDY "a/an" jeśli nie chodzi o sukienki określone dla rozmówców ! i nie jest istotne jakiego są koloru ...
Jeśli chodziłoby o określone dla rozmówców sukienki to wtedy z "the" ; "the (black) dresses"


Pan_Czeresnia

Znalazłem zniekształcenie dźwięku na " have " i brzmi jak komputerowy " HAŁ "

DŹWIĘK ten zabrzmiał gdy na ekranie była ta dziewczyna ubrana w róż.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.