1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O şarap teklif edecek."

"O şarap teklif edecek."

Çeviri:She is going to offer wine.

March 13, 2014

24 Yorum


dksengun

''THE WİNE'' bu the'lar beni çok yanıltıyor.Bir türlü tam oturtamadım.Yazıyom olmuyor,yazmıyom olmuyor.Burda 'THE'' yazınca nasıl anlam oluyor.Yada hiç mi yazılmaz kuralı var(sıvı şeylerde falan)


Selcen_Ozturk

"o şarabı teklif edecek " olurdu. "the" kelimeleri belirli yapar. doğal olarak eğer "the"ile başlayan şey cümlenin "nesnesi" ise, ismin belirtme halini alır (genel olarak - Türkçede bazı fiiller her zaman -i halini ya da -e halini gerektirebilir) https://www.duolingo.com/comment/1646458


dksengun

Yalın halde 'the'yok.Ok.thanks.


Selcen_Ozturk

nesneyse. özneyse olabilir (the woman is going to offer wine=kadın şarap teklif edecek)


kaanki57

he will suggest wine


Ismayil_Mammadli

Ben de ilk bu cümleyi yazdım kabul etmedi


AlperCan2

Going to yerine gonna kullanamaz mıyız?


Gorkem_Candar

She is offer the wine olmaz mı?


MTaylanY

Offer yerine propose kullandım ama kabul etmedi. Daha resmi bir teklif canlandı gözümde


OZANYENER

Suggest neden olmasın?


UmutRZGAR

"S/he is going to suggest to drink wine." gibi bir şey demek gerekiyor bunun için sanırım ve öyle de içmek eylemi katılıyor


MuharremAkyol

Bu will ve going to aynı anlama mı geliyor yani birbiri yerine kullanılırsa problem olur mu?


UmutRZGAR

Çok benzerler ama v+ing going to kullanırken genelde daha emin olmak gerekiyor sanırım. Mesela bir konser olacak bir yerde ve net bir şekilde biliniyor o zaman bunu derken going to, ama mesela bu konseri duyuyorsun ve "vov çok eğlenceli olacak" diyorsun bunu derken de will. Daha anlık ya da akışın içindeyse will daha mantıklı yani


UmutRZGAR

Ama çok çok büyük bir önemi de yok yani bence


UmutRZGAR

v+ing yazmışım yanlış oldu o kusura bakmayın, am/is/are* olacaktı


zerya123

to kullanmasak ne olur


UmutRZGAR

Future tense'in yapısı toptan "am/is/are + going + to", kullanılmazsa şimdiki zaman olur going'e kadar sonrasındaki kısımla da bağlanmamış olur ve hatalı olur


Fememed

he is going to offer a wine şeklinde yazmak hatalı mıdır acaba? Yani sonuçta herhangi bir şaraptan bahsediyor a wine şeklinde kullanamıyor muyuz?


UmutRZGAR

Wine sayılamaz kabul edldiği için başına a/an konulmuyor, water gibi


Mls740341

Going to yerine will kullandım kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.